loading...
گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز
محسن محسنی بازدید : 230 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (1)
تهمينه ميلاني مي گويد :‌"‌ ما سياستمدار نيستيم و هيچ مشكلي در كار با يكديگر نداريم . در سينما خط كشي هاي عالم سياست معنا ندارد . "

حضور يك سينماگر از ايران و يك چهره سينمايي از اسراييل در هيئت داوران چهل و دومين جشنواره بين المللي فيلم در شهر " گوآ "  هند توجه رسانه هاي هندي را به خود جلب كرده است.

به گزارش عصر ايران نشريه " تايمز هند " با انتشار گزارشي در اين باره مي نويسد كه ايران و اسراييل دشمن يكديگرند و هم اكنون با كم سابقه ترين جنگ لفظي به رويارويي برخاسته اند اما در هيئت داوران بخش بين الملل جشنواره فيلم هند دو داور ايراني و اسراييلي حضور دارند.

اين نشريه درادامه به نقل از تهمينه ميلاني كارگردان ايراني كه عضو هيئت داوران اين جشنواره است ، مي نويسد :‌"‌ ما سياستمدار نيستيم و هيچ مشكلي در كار با يكديگر نداريم . در سينما خط كشي هاي عالم سياست معنا ندارد . "

وي مي افزايد :‌"‌ در واقع ما از يك كشور به كشور ديگر سفر مي كنيم و در تالار نمايش فيلم هاي بخش بين الملل فيلم هايي از كشورهاي مختلف را تماشا مي كنيم . ما در تصميم گيريهايمان درباره فيلم هاي مختلف در بخش بين الملل مرزهاي جغرافيايي را در نظر نمي گيريم."

" دان ولمن " داور اسراييلي حاضر در جشنواره فيلم هند نيز در اين باره به تايمز هند مي گويد :‌"‌ اين واقعا مايه تاسف است كه در عصري زندگي مي كنيم كه با ترس دايمي از حمله كشورهاي رقيب مواجهيم . اين حمله ها و جنگ ها تصميماتي است كه مسوولان سياسي مي گيرند و ما جزئي از فرايند تصميم گيري درباره آنها نيستيم . فرزندان ما بايد در اين دنيا زندگي كنند . ما خوشحاليم كه لااقل مي توانيم در چنين جاهايي از ترس رهايي يابيم و سينما فرصتي براي همكاري ما باشد ."  
درهيئت داوران بخش بين الملل جشنواره سينماي هند كه 5 عضو دارد داوراني ديگر از هند ، كره جنوبي و آمريكا حضور دارند.

تهمینه خانوم سیاست مدار نیستی میگیم مسلمونم نیستی قبول داری ایرانی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نداری؟ ........

محسن محسنی بازدید : 225 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)
روزنامه تلخراف، چاپ هلند در گزارش کوتاهی نوشته است که این تصمیم در واکنش به تسخیر سفارت بریتانیا در تهران گرفته شده است.

فرانسه سفیرش در ایران را فراخوانده است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده است که سفیر این کشور در ایران، در واکنش به "زیرپا گذاشتن آشکار و غیرقابل‌پذیرش" قوانین بین‌المللی در ایران، فراخوانده می‌شود.

 پیش از این، دولت نروژ اعلام کرد که به علت نگرانی‌های امنیتی سفارت خود در تهران را تعطیل کرده است.

شبکه ایرانیان هلند نیز خبر داد که سفیر هلند از تهران فراخوانده شده است.

این موضوع را یوری روزنتال، وزیر خارجه هلند اعلام کرده است.

روزنامه تلخراف، چاپ هلند در گزارش کوتاهی نوشته است که این تصمیم در واکنش به تسخیر سفارت بریتانیا در تهران گرفته شده است.

در واکنش به تسخیر سفارت انگلیس در تهران در روز سه‌شنبه، آلمان نیز سفیر خود را از ایران فراخواند.

وزیرخارجه بریتانیا اعلام کرد تمامی دیپلمات‌های این کشور ایران را ترک می‌کنند و سفارت ایران در لندن هم تعطیل خواهد شد.

آلیستر برت، معاون وزارت امور خارجه بریتانیا در امور خاورمیانه، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که "روابط ایران و بریتانیا هم‌اکنون در سطح پایینی است، ولی اگر اراده‌ای وجود داشته باشد، می‌تواند بهتر شود. در مذاکره همیشه باز است، ولی ایران وظیفه دارد امنیت دیپلمات‌ها در این کشور را تامین کند."

خبرگزاری فارس نیز خبر داد که به دنبال اخراج دیپلمات‌های ایرانی از لندن، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تا ساعتی دیگر تمامی کارکنان سفارت انگلیس را از کشور اخراج خواهد کرد.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درخواست بریتانیا از دیپلمات‌های ایران در لندن برای ترک این کشور را اقدامی انفعالی و شتابزده ارزیابی کرده و گفته است که دولت ایران هم متقابلاً اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

محسن محسنی بازدید : 195 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)
محمدرسول نجاتی، محمدحسین میرحسینی، محمدمهدی خزعلی، محمدرضا عاشوری، ایمان عبدالله‌زاده، محمد رضایی، محمد خانلوزاده، علیرضا صبوری، محمدعلی کارگر، امین اردکانی و داریوش اکبری.


فارس: 11 دانشجویی که در پی تجمع و تسخیر باغ قلهک توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بودند، پس از 2 روز بازداشت، آزاد شدند.

براساس این گزارش، دانشجویان دانشگاه‌های تهران روز سه‌شنبه 8 آذر در گرامیداشت اولین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری و در اعتراض به سیاست‌های خصمانه رژیم سلطنتی انگلیس در مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک تجمع کرده و در ادامه این دو محل دیپلماتیک را به تصرف خود در آوردند.

با توجه به حضور و برخورد شدید نیروی انتظامی و سعی برای خروج هرچه سریع‌تر دانشجویان از این 2 محل، نهایتاً دانشجویان از سفارت انگلیس و باغ قلهک خارج شدند.

نیروی انتظامی در حین خروج دانشجویان از باغ قلهک اقدام به دستگیری ده‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران کرد که این دانشجویان از شب سه‌شنبه در بازداشت به سر بردند و نهایتاً در ساعات پایانی شب گذشته آزاد شدند.

اسامی 11 تن از این دانشجویان که اکثریت آنان از دانشگاه‌های علم‌و‌صنعت، صنعتی شریف و امام صادق(ع) هستند، به شرح ذیل است:

محمدرسول نجاتی، محمدحسین میرحسینی، محمدمهدی خزعلی، محمدرضا عاشوری، ایمان عبدالله‌زاده، محمد رضایی، محمد خانلوزاده، علیرضا صبوری، محمدعلی کارگر، امین اردکانی و داریوش اکبری.

براساس این گزارش، در تجمع روز سه‌شنبه دانشجویان مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک و درگیری با نیروی انتظامی، جمعی از دانشجویان نیز مصدوم شده‌اند.

محسن محسنی بازدید : 221 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)
در همين حال يك ديپلمات بريتانيايي به خبرگزاري رويترز در واشنگتن گفته است كه گمان نمي برد اسناد حساسي در جريان حمله روز گذشته به سفارت بريتانيا در تهران به سرقت رفته باشد.

خبرگزاري رويترز به نقل از برخي منابع ديپلماتيك غربي مدعي شد كه دولت بريتانيا تمام كادر ديپلماتيك خود را از ايران خارج كرده است .

به گزارش عصر ايران  ، رویترز در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد که لندن تمام کارکنان دیپلماتیک خود را از ایران خارج کرده است.

در همين حال يك ديپلمات بريتانيايي به خبرگزاري رويترز در واشنگتن گفته است كه گمان نمي برد اسناد حساسي در جريان حمله روز گذشته به سفارت بريتانيا در تهران به سرقت رفته باشد.

روز گذشته صدها تن از دانشجويان بسيجي با تجمع در مقابل سفارت بريتانيا در تهران به سياست هاي لندن در قبال ايران اعتراض كردند كه در جريان اين تجمع اعتراضي تعدادي از تجمع كنندگان با بالا رفتن از ديوار سفارت وارد ساختمان شدند و به تخريب ساختمان و بيرون آوردن برخي اسناد و شكستن شيشه ها و پايين كشيدن پرچم انگليس از سر در سفارت پرداختند.

 همچنين عده اي از معترضان نيز در مقابل باغ قلهك تجمع كردند و با شكستن در اين محوطه ديپلماتيك وارد آن شده و پرچم بريتانيا را از سردر آن پايين كشيدند.

دولت بريتانيا به شدت نسبت به اين حادثه واكنش نشان داده و آن را محكوم كرده است و همزمان وزارت امور خارجه ايران نيز با ابراز تاسف ، اين اقدام را حادثه اي غير قابل قبول خوانده و وعده برخورد با حمله كنندگان را داده است .

همزمان "دیوید کامرون" نخست وزیر بريتانيا نيز روز گذشته  حمله به سفارت انگلیس در تهران را "عصبانی کننده و غیر قابل دفاع" توصیف کرد و از جمهوری اسلامی خواست تا کسانی را که مسئول این رویداد بودند را تحت تعقیب قرار دهند.

کامرون در بیانیه خود گفته است: " حمله امروز به سفارت انگلیس در تهران عصبانی کننده و غیرقابل دفاع است. کوتاهی دولت ایران در دفاع از کارمندان انگلیسی و دارایی های آن شرم آور بود.
این بیانیه اضافه کرد: دولت ایران باید این را تایید کند که کوتاهی در دفاع از کارمندان پیامدهای جدی به همراه داشت. ما طی روزها آتی اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد.

"ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز گذشته با تاييد گفتگوي تلفني خود با وزير خارجه ايران گفت كه حمله به سفارت بريتانيا در تهران عواقب جدي براي دولت ايران خواهد داشت.

قرار است امروز در جلسه پارلمان بريتانيا در اين باره بحث و بررسي شود و كابينه بريتانيا در اين جلسه نمايندگان مجلس عوام را در جريان آخرين تصميمات خود در اين باره خواهد گذاشت.

گفتني است مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه با تصويب كليات طرح كاهش روابط با بريتانيا به دولت جمهوري اسلامي ايران دو هفته مهلت داده است تا روابط با بريتانيا را به حد كاردار كاهش دهد.

افزايش تنش در روابط ايران وبريتانيا در حالي صورت مي گيرد كه لندن يك ماه پيش و پس از ماه ها سفير جديدي را براي اداره كادر ديپلماتيك اين كشور در تهران به وزارت امور خارجه كشورمان معرفي كرده است.

محسن محسنی بازدید : 249 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)
آنچه در ارتباط با سفارت انگليس در تهران رخ داد اتفاقي غير قابل پيش بيني و در پي عصبانيت برخي از تظاهركنندگان از رويكرد دولت انگليس در قبال جمهوري اسلامي ايران بود.

در پی وقایع روز 8 آذر در تهران که طی آن سفارت انگلیس و باغ قلهک به مدت چند ساعت به تصرف معترضین به سیاست های بریتانیا در آمد ، سخنگوي وزارت امور خارجه، با بيان اينكه ايران تعرض به اماكن ديپلماتيك را غيرقابل قبول مي داند تاكيد كرد: درخواست خروج ديپلمات‌ها از انگليس اقدامي انفعالي و شتاب‌زده است.مهمانپرست

به گزارش عصرایران ، رامين مهمان پرست ـ سخنگوي وزارت امور خارجه - درباره امنيت سفارتخانه‌ها در تهران اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر تعهدات بين المللي خود هرگونه تعرض به ديپلمات‌ها و اماكن ديپلماتيك و اقدامات خلاف مقررات و قوانين بين المللي را غير قابل قبول مي داند.

وي افزود: آنچه در ارتباط با سفارت انگليس در تهران رخ داد اتفاقي غير قابل پيش بيني و در پي عصبانيت برخي از تظاهركنندگان از رويكرد دولت انگليس در قبال جمهوري اسلامي ايران بود كه با هوشمندي و تدابير اتخاذ شده از آسيب ديدن ديپلمات‌ها جلوگيري شد و برخورد با متخلفين از سوي قوه قضائيه تحت بررسي و پيگيري است.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين درخواست دولت انگليس از ديپلمات‌هاي ايراني مبني بر ترك اين كشور را اقدامي انفعالي و شتابزده خواند و افزود: بديهي است دولت جمهوري اسلامي ايران متقابلا اقدامات لازم در اين خصوص را انجام خواهد داد و مسووليت حفاظت از اموال و اماكن ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران در لندن را متوجه دولت انگليس مي داند.

محسن محسنی بازدید : 123 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)
وزارت خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: بدیهی است از طریق مجاری قانونی و مبادی ذیربط موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 
عصرایران - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از وقایع امروز تهران ابراز تاسف کرد.تصرف سفارت انگلیس

  در پی تجمعات اعتراض آمیز در مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک در تهران که منحر به تصرف این دو مکان توسط معترضین شد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای از برخی "رفتارهای غیر قابل قبول معدودی از معترضین" -که علیرغم تلاش نیروی انتظامی و تقویت نیروهای حفاظت کننده از سفارت - صورت پذیرفت ، ابراز تاسف کرده و از مسئولین امر خواسته شده است تا اقدامات و بررسی های فوری و ضروری در این رابطه به عمل آورند.

وزارت امور خارجه ضمن احترام به قوانین و مقررات بین المللی و با تاکید بر مصونیت اماکن دیپلماتیک ، بر تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران به حفاظت و صیانت از اماکن و ماموران دیپلماتیک تاکید می نماید.

وزارت خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: بدیهی است از طریق مجاری قانونی و مبادی ذیربط موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

محسن محسنی بازدید : 157 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)
تنش در اوج
وزیرخارجه انگلیس گفت: ما این موضوع را به کاردار ایران اعلام کرده ایم. آنها فقط 48 ساعت وقت دارند خاک بریتانیا را ترک کنند.

 در پی افزایش تنش بین تهران و لندن ، وزیر امور خارجه انگلیس دستور تعطیلی کامل سفارت ایران در لندن را صادر کرد.سفارت ایران
به گزارش عصرایران ، ویلیام هیگ گفت: ما این موضوع را به کاردار ایران اعلام کرده ایم. آنها فقط 48 ساعت وقت دارند خاک بریتانیا را ترک کنند.

در همین حال خبرگزاری فارس نوشت که وزارت خارجه ایران نیز همه دیپلمات های انگلیسی را از ایران اخراج کرد.
خبرگزاري رويترز صبح امروز گزارش داده بود كه دولت بريتانيا تمام كادر ديپلماتيك خود را از ايران خارج كرده است .

 وزیر خارجه انگلیس نیز در این باره اعلام داشت که همه دیپلمات های انگلیسی از ایران بیرون رفته اند.

در پی تصرف چند ساعته سفارت انگلیس در تهران و باغ قلهک - که اقامتگاه دیپلمات های انگلیسی است - تنش در روابط فیمابین به اوج رسید.

انگلیس هفته گذشته با تحریم بانک مرکزی ایران ، شیب تیرگی در روابط را تشدید کرد و این بحران با تصرف سفارت انگلیس در تهران تقویت شد و به خروج همه دیپلمات های دو کشور از پایتخت های همدیگر انجامید.

محسن محسنی بازدید : 244 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (1)

سلام به همه حتی شما دوست عزییز

دیروز داشتم از دانشگاه بر می گشتم یه کم شکمم غاروغور می کرد رسیدم طرفای خونه، طرفای خونه یه بنده خداییه مغازه داره خیلی کارش درسته اسمش حمیده ما بهش میگیم آقا حمید(بقیه تو ادامه مطالب)

محسن محسنی بازدید : 214 چهارشنبه 25 آبان 1390 نظرات (0)

اسامی شهدای انفجار زاغه مهمات در یکی از پادگان‌های سپاه در غرب استان تهران بر روی پلاکاردی در مراسم بزرگداشت سومین روز شهدای غدیر منتشر شد.


مراسم بزرگداشت سومین روز شهدای انفجار زاغه مهمات پادگان مدرس سپاه صبح امروز چهارشنبه با حضور مقامات عالی رتبه لشگری و کشوری و با قرائت پیام تسلیت فرمانده کل قوا در حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.


بر روی یکی از پلاکاردهای نصب شده در این مراسم ، اسامی شهدای انفجار زاغه مهمات پادگان مدرس درج شده بود.





این اسامی عبارتند از: سردار حسن طهرانی مقدم، سید رضا میر حسینی، سعید نبی‌پور خمامی، مهدی نواب، بایرام علی صفری، مهدی دشتبان زاده، علی اصغر منصوریان، اسماعیل محمدی، علی کنگرانی، امید طلائیان، محمد سلگی، مرتضی محمدرضاپور، وحید رنجبر، محمد غلامی، سیدمحمد حسین فردویی، وحید عزیزی، میثم جهانگیری، مهدی حاتمی نسب، سیدرضا محمدزاده، جواد سلیمی و یوسف قارلوقی.

ظهر شنبه هفته جاری هنگام جابجایی یک محموله مهمات از زاغه پادگان مدرس سپاه که در حوالی روستای بیدگنه در منطقه ملارد شهریار واقع است انفجاری رخ داد که در پی جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سردار حسن تهرانی مقدم رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه شهید و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

منبع: مهر

محسن محسنی بازدید : 181 دوشنبه 28 شهریور 1390 نظرات (3)
دوستاران ائمه بزرگوار:

در محکومیت حتک حرمت اخیر عده ای بی ریشه و بی فرهنگ،

با هم دعا می کنیم برای نابودی این افراد

تا کور شود چشمانی که نتواند ببیند این همه عظمت بزرگواران را ...

آقاجان !!! جانمان فدای راهتان ....

السلام علیک یا علی النقی الهادی ...

.
محسن محسنی بازدید : 185 دوشنبه 28 شهریور 1390 نظرات (0)

یا رب! یا رب! یا رب!

مراسم خاكسپاری دكتر شریعتی - ابراهیم یزدی، احسان شریعتی و صادق قطب زاده

 

«حمد و سپاس خدایی را سزاست که تیر حتمی قضایش را هیچ سپری نمی‌شکند و لطف و محبت و هدایتش را هیچ مانعی باز نمی‌دارد و هیچ آفریده‌ای به پای شباهت مخلوقات او نمی‌رسد.

…جهل و نادانی من و عصیان و گستاخی من، تو را باز نداشت از اینکه راهنمایی‌ام کنی به سوی صراط قربتت و موفقم گردانی به آنچه رضا و خشنودی توست.

پس

هرگاه که تو را خواندم، پاسخم گفتی؛

هرچه از تو خواستم، عنایتم فرمودی؛

هرگاه اطاعتت کردم، قدردانی و تشکر کردی؛

و هر زمان که شکرت را بر جا آوردم، بر نعمتهایم افزودی؛

و اینها همه چیست؟

جز نعمت تمام و کمال و احسان بی‌پایان تو!؟

… من کدام یک از نعمت‌های تو را می‌توانم بشمارم یا حتی به یاد آورم و به خاطر بسپارم؟

… خدایا! الطاف خفیه‌ات و مهربانی‌های پنهانی‌ات بیشتر و پیشتر از نعمتهای آشکار توست.

…خدایا ! من را آزرمناک خویش قرار ده آن‌سان که انگار می‌بینمت.

من را آنگونه حیامند کن که گویی حضور عزیزت را احساس می‌کنم.

خدایا!

من را با تقوای خودت سعادتمند گردان

و با مرکب نافرمانی‌ات به وادی شقاوت و بدبختی‌ام مکشان.

در قضایت خیرم را بخواه

و قدرت برکاتت را بر من فروریز تا آنجا که تاخیر را در تعجیل‌های تو و تعجیل را در تاخیرهای تو نپسندم.

آنچه را که پیش می‌اندازی دلم هوای تاخیرش را نکند

و آنچه را که بازپس می‌نهی من را به شکوه و گلایه نکشاند.

…پروردگار من!

… من را از هول و هراس‌های دنیا و غم و اندوه‌های آخرت، رهایی ببخش

و من را از شر آنان که در زمین ستم می‌کنند در امان بدار.

…خدایا!

به که واگذارم می‌کنی؟

به سوی که می‌فرستی‌ام؟

به سوی آشنایان و نزدیکان؟ تا از من ببرند و روی بگردانند؛

یا به سوی غریبان و غریبه‌گان تا گره در ابرو بیافکنند و مرا از خویش برانند؟

یا به سوی آنان که ضعف مرا می‌خواهند و خواری‌ام را طلب می‌کنند؟

… من به سوی دیگران دست دراز کنم؟ در حالی که خدای من تویی و تویی کارساز و زمامدار من.

…ای توشه و توان سختی‌هایم!

ای همدم تنهایی‌هایم!

ای فریادرس غم‌ها و غصه‌هایم!

ای ولی نعمت‌هایم‌!

…ای پشت و پناهم در هجوم بی‌رحم مشکلات!

ای مونس و مامن و یاورم در کنج عزلت و تنهایی و بی‌کسی! ای تنها امید و پناهگاهم در محاصره اندوه و غربت و خستگی! ای کسی که هر چه دارم از توست و از کرامت بی‌انتهای تو!

…تو پناهگاه منی؛

تو کهف منی؛

تو مامن منی؛

وقتی که راه‌ها و مذهب‌ها با همه فراخی‌شان مرا به عجز می‌کشانند و زمین با همه وسعتش، بر من تنگی می‌کند، و…

…اگر نبود رحمت تو، بی‌تردید من از هلاک‌شدگان بودم

و اگر نبود محبت تو، بی‌شک سقوط و نابودی تنها پیش‌روی من می‌شد.

…ای زنده!

ای معنای حیات؛ زمانی که هیچ زنده‌ای در وجود نبوده است.

…ای آنکه:

با خوبی و احسانش خود را به من نشان داد

و من با بدی‌ها و عصیانم، در مقابلش ظاهر شدم.

…ای آنکه:

در بیماری خواندمش و شفایم داد؛

در جهل خواندمش و شناختم عنایت کرد؛

در تنهایی صدایش کردم و جمعیتم بخشید؛

در غربت طلبیدمش و به وطن بازم گرداند؛

در فقر خواستمش و غنایم بخشید؛

…من آنم که بدی کردم من آنم که گناه کردم

من آنم که به بدی همت گماشتم

من آنم که در جهالت غوطه‌ور شدم

من آنم که غفلت کردم

من آنم که پیمان بستم و شکستم

من آنم که بدعهدی کردم …

و … اکنون بازگشته‌ام.

بازآمده‌ام با کوله‌باری از گناه و اقرار به گناه.

پس تو در گذر ای خدای من!

ببخش ای آنکه گناه بندگان به او زیان نمی‌رساند

ای آنکه از طاعت خلایق بی‌نیاز است و با یاری و پشتیبانی و رحمتش مردمان را به انجام کارهای خوب توفیق می‌دهد.

…معبود من!

اینک من پیش روی توام و در میان دست‌های تو.

آقای من!

بال گسترده و پرشکسته و خوار و دلتنگ و حقیر.

نه عذری دارم که بیاورم نه توانی که یاری بطلبم،

نه ریسمانی که بدان بیاویزم

و نه دلیل و برهانی که بدان متوسل شوم.

چه می‌توانم بکنم؟ وقتی که این کوله‌بار زشتی و گناه با من است!؟

انکار!؟

چگونه و از کجا ممکن است و چه نفعی دارد وقتی که همه اعضاء و جوارحم، به آنچه کرده‌ام گواهی می‌دهند؟

…خدای من!

خواندمت، پاسخم گفتی؛

از تو خواستم، عطایم کردی؛

به سوی تو آمدم، آغوش رحمت گشودی؛

به تو تکیه کردم، نجاتم دادی؛

به تو پناه آوردم، کفایتم کردی؛

خدایا!

از خیمه‌گاه رحمتت بیرونمان نکن.

از آستان مهرت نومیدمان مساز.

آرزوها و انتظارهایمان را به حرمان مکشان.

از درگاه خویشت ما را مران.

…ای خدای مهربان!

بر من روزی حلالت را وسعت ببخش

و جسم و دینم را سلامت بدار

و خوف و وحشتم را به آرامش و امنیت مبدل کن

و از آتش جهنم رهایم ساز.

…خدای من!

اگر آنچه از تو خواسته‌ام، عنایت فرمایی، محرومیت از غیر از آن، زیان ندارد

و اگر عطا نکنی هرچه عطا جز آن منفعت ندارد.

یا رب! یا رب! یا رب!

…خدای من!

این منم و پستی و فرومایگی‌ام

و این تویی با بزرگی و کرامتت

از من این می‌سزد و از تو آن …

…چگونه ممکن است به ورطه نومیدی بیفتم در حالی که تو مهربان و صمیمی جویای حال منی.

…خدای من!

تو چقدر با من مهربانی با این جهالت عظیمی که من بدان مبتلایم!

تو چقدر درگذرنده و بخشنده‌ای با این همه کار بد که من می‌کنم و این همه زشتی کردار که من دارم.

…خدای من!

تو چقدر به من نزدیکی با این همه فاصله‌ای که من از تو گرفته‌ام.

…تو که این قدر دلسوز منی! …

…خدایا تو کی نبودی که بودنت دلیل بخواهد؟

تو کی غایب بوده‌ای که حضورت نشانه بخواهد؟

تو کی پنهان بوده‌ای که ظهورت محتاج آیه باشد؟

…کور باد چشمی که تو را ناظر خویش نبیند.

کور باد نگاهی که دیده‌بانی نگاه تو را درنیابد.

بسته باد پنجره‌ای که رو به آفتاب ظهور تو گشوده نشود.

و زیانکار باد سودای بنده‌ای که از عشق تو نصیب ندارد.

…خدای من!

مرا از سیطره ذلتبار نفس نجات ده و پیش از آنکه خاک گور، بر اندامم بنشیند از شک و شرک، رهایی‌ام بخش.

…خدای من!

چگونه ناامید باشم، در حالی که تو امید منی!

چگونه سستی بگیرم، چگونه خواری پذیرم که تو تکیه‌گاه منی!

ای آنکه با کمال زیبایی و نورانیت خویش، آنچنان تجلی کرده‌ای که عظمتت بر تمامی ما سایه افکنده….

یا رب! یا رب! یا رب!».

محسن محسنی بازدید : 176 دوشنبه 28 شهریور 1390 نظرات (0)
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: وقتی افراد نالایق سر کار هستند و افراد مسئله‌داری که از دفتر رئیس‌جمهور حمایت می‌شوند و شخص مشایی از آنها حمایت کرده و شخص احمدی‌نژاد با این کارها موافقت می‌کند، اینها به طور طبیعی سیستم را مستعد فساد می‌کنند.
خبرگزاری فارس: توكلی: حمایت مشایی از افراد نالایق سیستم بانكی را مستعد فساد كرد
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ظهر امروز یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: این اختلاس یک رسوایی غیر‌قابل تحمل است و در اصطلاح اقتصاد سیاسی به آن روش رانزی می‌گویند. وی افزود: چارلز رانزی اولین کسی بود که به بهانه جلب سرمایه از سرمایه‌گذاران پول از افراد اخذ کرده و با پولی که از گروه‌های بعد می‌گرفت، سود پول گروه قبل را می‌داد؛ یک کلاهبرداری بزرگ در این زمینه در سال 2008 در آمریکا کشف شد که بر اساس آن برنارد مداف متهم آن پرونده 65 میلیارد دلار از این طریق کلاهبرداری کرده بود. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: اختلاسی که در ایران رخ داد، شبیه آن اختلاس بود چرا‌که مجرم با استفاده از تبانی با بانک‌ها LC یا برات ریالی گرفته و برات اخذ شده را نقد کرده و با پولی که از نقد کردن برات‌های بعدی می‌گرفت، پول بعدی‌ها را می‌پرداخت. توکلی ادامه داد: کار آن آمریکایی بزرگترین کلاهبرداری آمریکا بود و اگر آن اختلاس را به نسبت تولید ناخالص آمریکا مقایسه کنیم، آن کلاهبرداری 46 صدم درصد از GDP آمریکاست، اگر رسوایی واقع شده در ایران را با GDP کشورمان مقایسه کنیم، 72 صدم درصد می‌شود، یعنی 1.5 برابر بزرگتر از فاجعه فساد مالی واقع شده در آمریکاست. وی خاطر نشان کرد: وقتی می‌خواهیم در مورد سرمایه‌گذاری صحبت کنیم، مهمترین موضوعی که مغز و قلب هر اقدام اقتصادی را تشکیل می‌دهد، اعتماد است و اگر اعتماد وجود داشته باشد، ریسک سرمایه‌گذاری پایین می‌آید و افراد بیشتری وارد جرگه سرمایه‌گذاری می‌شوند اما اگر بی‌اعتماد رخ دهد ریسک‌پذیری هزینه‌دارتر شده و افراد بیشتری از میدان خارج می‌شوند و این به معنای ادامه بیکاری جوانان و مشکلات است. نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اخبار سوء‌استفاده‌های متعددی که منتشر می‌شود، وقتی خوب مورد رسیدگی واقع نشده و افراد و مقامات بلندپایه دولت متهم هستند و به اتهام آنها رسیدگی نمی‌شود، این مسئله سیگنال امنیت را به فاسدها می‌دهد و آنها دست به هر کاری می‌زنند. توکلی افزود: ‌در همین اختلاس بزرگ فردی در دهه 80 با داشتن یک گاوداری به جایی می‌رسد که 38 شرکت تأسیس کرده‌، 38 کارخانه دارد و 18 پروژه در حال اجرا نیز در اختیار گرفته است. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین اظهار داشت: وقتی این اختلاس واقع می‌شود و ابعاد رسوایی زیادی با این عظمت دارد، اتفاق بعدی این است که اعتماد مردم به نظام بانکی، نظام اقتصادی و مسئولان دولتی کاهش پیدا کرده و در بهره‌وری و کاهش سرمایه‌گذاری نیز تأثیر می‌گذارد. توکلی ادامه داد: چند سال پیش سازمان شفافیت بین‌المللی در یک گزارش وضعیت فساد در ایران را گزارش کرد که رقمی معادل 34 میلیارد دلار بود؛ 3 میلیارد دلار از این رقم به دلیل رم دادن سرمایه‌گذاری بود و 31 میلیارد آن به دلیل کاهش بهره‌وری بود. "وقتی ما با فساد قاطعانه برخورد نکرده و مثل کاری که دولت می‌کند، فقط شعار بدهیم، وقتی دولت خط قرمز برای همکاران خود قائل می‌شود تا قوه قضائیه به اتهامات آنها رسیدگی نکند، قطعا بدانید که افراد فاسد و زرنگ علامت مثبت گرفته و دست به اینگونه جنایت‌های غیر قابل تصور می‌زند." وی افزود: رابطه مستقیمی بین تولید داخلی و سرمایه اجتماعی وجود دارد، این اختلاس چه بلایی به سر اعتماد مردم آورد و چه فرهنگی را نتیجه خواهد داشت، مطالعات علمی نشان می‌دهد که در تمام بحران‌های مالی دنیا یک علت مهم و اساسی بحران فساد است و ما امروز در شرایطی هستیم که این تبعیض‌ها ادامه دارد و در رسیدگی تبعیض وجود داشته و قوه قضائیه کوتاهی می‌کند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: قوه قضائیه نباید سبک و سنگین و چاق و لاغر کند، اگر قبلا به اتهامات صاحبان قدرتی که متهم به فساد بودند رسیدگی می‌شد، امروز اختلاس‌گران چنین کاری نمی‌کردند. توکلی با اشاره به اخبار منتشره در رابطه با دخالت جریان انحرافی در این اختلاس تأکید کرد: مسئولان دولتی می‌گویند که بانک مرکزی گفته که ما علم غیب نداشتیم، بنده به آنها می‌گویم که نظام بازرسی را برای کشف غیب تأسیس کردند؛ معاون بانک مرکزی یعنی آقای پورمحمدی که اصلا دکترا ندارد و به دروغ خود را دکتر معرفی می‌کند مسئول نظارت بر بانک‌ها، صدور مجوز برای بانک‌ها و مسئول تنظیم مقررات اعمالی برای نظارت بود اما به کدام وظیفه خود عمل کرده است. وی خاطر‌نشان کرد: وقتی افراد ناشایست و نالایق با پشتیبانی دفتر رئیس جمهور سمت می‌گیرند، نتیجه‌اش همین می‌شود؛ ما می‌گوییم که وقتی افراد نالایق سر کار هستند و افراد مسئله‌داری که از دفتر رئیس‌جمهور حمایت می‌شوند و شخص مشایی از آنها حمایت کرده و شخص احمدی‌نژاد با این کارها موافقت می‌کند، اینها به طور طبیعی سیستم را مستعد فساد می‌کنند. نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: وقتی در دولت کسانی هستند که احمدی‌نژاد دور آنها خط قرمز می‌کشد و اجازه نمی‌دهد که قوه قضائیه وظیفه قانونی خود را انجام داده و به پرونده آنها رسیدگی کند، معلوم است که افراد بی‌سر و پا اینطور طمع می‌کنند که 7 بانک را به هم بدوزند. توکلی همچنین گفت: به دولت و اعضای کابینه می‌گویم که در ژاپن در سال 98 دو کارمند در وزارت اقتصاد متهم به رشوه‌خواری شدند اما پس از این اتهام مدیر کل ذیربط خودکشی کرد و وزیر اقتصاد هم استفعا داد؛ خودکشی پیشکش شما، استعفا داده و بروید. وی افزود: شما که نمی‌توانید زیردستی‌های خود را کنترل و نظارت کرده و افراد ناسالم را سر کار بیاورید و کشور را به این وضع می‌رسانید، خودکشی نمی‌خواهد بکنید، فقط استعفا بدهید. نماینده مردم تهران در مجلس در پایان سخنان خود از خبرنگاران خواست تا این مسئله اختلاس را سیاسی نکنند چرا‌که سیاسی شدن موضوع به ضرر ملت است و باید همه تلاش کنند تا متهمان شناسایی و محاکمه شوند. خبرنگاری از توکلی پرسید که رئیس جمهور گفته که من از موضوع مطلع بودم، نظر شما درباره این سخن چیست که وی در پاسخ گفت: اگر رئیس‌جمهور از ماجرا مطلع بود باید ‌مستقیما پاسخگوی اعتبارات باشد.
محسن محسنی بازدید : 190 شنبه 26 شهریور 1390 نظرات (1)

یک نویسنده امریکایی در گفت‌وگو با بخش امریکای شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت، تصمیمات بعد از حادثه 11 سپتامبر در دهه گذشته، امریکا را در سیر نزولی قرار داده است.

 

fattahi20110914052938653.jpg

دیوید سوانسون نویسنده کتاب "جنگ یک دروغ است"
 
 
دیوید سوانسون نویسنده کتاب "جنگ یک دروغ است" و بنیانگذار وبسایت "جنگ یک جرم است" اظهار داشت، امریکا از زمان وقوع حملات 11 سپتامبر، در حالت جنگی دائم قرار گرفته است؛ آزادی‌های مدنی دراین کشور کاهش، اختیارات رئیس جمهور به طور اغراق‎آمیزی افزایش پیدا کرده و بودجه نظامی کشور به هزینه از دست دادن همه چیز دو برابر شده است.

وی افزود؛ ما وارد مقطع پنهان کاری بیشتر، پاسخگویی کمتر و فاصله افتادن بین سیاست‌های مسئولین دولت و اکثریت مردم امریکا شده‌ایم.

این نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد: "این باور که دولت ( امریکا) از کار افتاده و شکسته است، در نظرسنجی‌ها در امریکا به بالاترین حد خود رسیده است. هیچ کدام از این مسائل قطعا به دست جنایتکاران عامل حادثه 11 سپتامبر به وقوع نپیوست. تمام این مشکلات ناشی از اقدامات مقامات ما در واشنگتن در دهه بعد از حملات 11 سپتامبر است."

در پی مجموعه‌ای از حملات هماهنگ شده تروریستی که در 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در امریکا رخ داد، برج­های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک، فرو ریخت و در جریان این واقعه نزدیک به 3 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

دولت امریکا در سال 2001 میلادی، با ادعای این که حملات 11 سپتامبر توسط اعضای شبکه القاعده صورت گرفته است، افغانستان را هدف حمله قرار داد.

این درحالی است که کارشناسان با توجه به نحوه فروریختن برج‎های تجاری، درباره علل آن ابراز تردید کرده­اند.

امریکا همچنین در سال 2003 با این ادعا که دولت عراق سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد، به این کشور نیز حمله کرد.

با این وجود، بعدها روشن شد که نه تنها رژیم صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق، از چنین سلاح‌هایی برخوردار نبوده، بلکه سران وقت امریکا و انگلیس از این موضوع به خوبی آگاه بوده­اند.

گفتنی است بر اساس نظرسنجی‌ها، اکثریت مردم امریکا و مردم جهان، حوادث 11 سپتامبر را پیچیده و هنوز آن را در هاله‌ای از ابهامات گوناگون می‌بینند.

محسن محسنی بازدید : 218 شنبه 26 شهریور 1390 نظرات (0)

وکیل مشایی خواستار تعقیب کیفری حاج منصور



جل الخالق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


وی در ادامه نامه خود آورده است: از سوی دیگر این سخنان بازتاب امنیتی گسترده ای را نیز در سطح داخلی و بین المللی داشته و چنین به ذهن متبادر می نماید که در نظام قانون مدار جمهوری اسلامی ایران، شخصی در جایگاه یک مداح و روضه خوان می تواند فتوای قتل یک مقام ارشد دولتی را صادر کند و یک شهروند دیگر را تهدید به قتل نماید.

وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران خواستار تعقیب کیفری منصور ارضی یکی از مداحان مشهور کشور به دلیل تهدید به قتل اسفندیار رحیم مشایی و مجازات وی طبق قوانین قانون مجازات اسلامی شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید علی اصغر حسینی در نامه خود به دادستان عمومی و انقلاب تهران به اظهارات منصور ارضی از مداحان مشهور کشور بر علیه رئیس دفتر رئیس جمهور اشاره و تصریح کرده است: این بار آقای منصور ارضی از مداحان معروف کشور در ادامه سخنان و اظهارات توهین آمیز و مجرمانه خود بر علیه مهندس اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و در مسجد ارک تهران، مرتکب جرم تهدید به قتل موضوع ماده (669) قانون مجازات اسلامی گردیده است، ضمن آنکه این اظهارات مصداق بارز عناوین مجرمانه تهدید به قتل موضوع ماده (669) قانون مجازات اسلامی و توهین موضوع ماده(608) قانون مجازات اسلامی می باشد.


وی در ادامه نامه خود آورده است: از سوی دیگر این سخنان بازتاب امنیتی گسترده ای را نیز در سطح داخلی و بین المللی داشته و چنین به ذهن متبادر می نماید که در نظام قانون مدار جمهوری اسلامی ایران، شخصی در جایگاه یک مداح و روضه خوان می تواند فتوای قتل یک مقام ارشد دولتی را صادر کند و یک شهروند دیگر را تهدید به قتل نماید.



وی در ادامه با اشاره به اینکه اظهارات حاج منصور ارضی بازتاب گسترده ای در سایتها و رسانه های جمعی داشته است به استناد مواد(669 و 608) قانون مجازات اسلامی، تعقیب کیفری وی را از داستان عمومی انقلاب تهران خواستار شده است.

محسن محسنی بازدید : 208 جمعه 04 شهریور 1390 نظرات (0)
آمریكا در ماههای گذشته به دنبال این بود كه گروهك تروریستی پ.ک.ک را به عنوان جایگزین منافقین در مرزهای ایران فعال كند.
 
به گزارش گرداب، یك روزنامه آلمانی به نقل از یكی از رهبران گروهك تروریستی پ.ک.ک نوشت: مبارزه جنبش ما با ایران كار درستی نیست و ما قصد درگیری با ایران را نداریم.

روزنامه آلمانی "یونگه ولت" كه ارتباط نزدیكی با گروههای تروریستی پژاك و پ.ک.ک دارد ادعا كرد كه ایران و آمریكا علیه پ.ک.ک متحد شده اند.

ادعای حمایت آمریكا از ایران برای شكست پ.ک.ک در حالی مطرح می شود كه آمریكا در ماههای گذشته به دنبال این بود كه این گروهك تروریستی را به عنوان جایگزین منافقین در مرزهای ایران فعال كند.

این روزنامه آلمانی در ادامه به نقل از فردی كه وی را "مراد كاریلان" یكی از رهبران پ.ک.ک معرفی می كند نوشت: آمریكائیها برای مقابله با چریكهای كرد به ارتش های ایران و تركیه كمك می كنند.

یونگه ولت به نقل از رهبر این گروهك تروریستی كه به خاطر اقتدار نیروهای نظامی ایران در ضعف و فلاكت قرار گرفته است می نویسد: «مبارزه جنبش ما با ایران كار درستی نیست.»

كاریلان ضمن تاكید بر پرهیز از ادامه نبردها به ویژه پژاك در این منطقه مرزی گفت: «ما موضع جنگ چریكهای پ.ک.ک با ایران را برنمی تابیم.»

حمایت آمریكا از گروهكهای تروریستی پژاك تا آنجا پیش رفت كه برخی از مسئولین آمریكایی از دولت عراق در حمایت از پژاك قصد دخالت و استقرار در مناطق مرزی را داشتند.

كاریلان همان فردی است كه رسانه های ترك اخیرا گفتند در ایران دستگیر شده ولی این خبر تكذیب شد.
 
منبع: کیهان
 
 
محسن محسنی بازدید : 222 جمعه 04 شهریور 1390 نظرات (0)
در لابه‌لای خبرها و تصاویر غیرواقعی از قیام مردم انگلیس مطالبی درز می کند که حاوی درس های بزرگی برای غفلت زدگان در قبال فتنه ایران است.
 
گرداب- کشور انگلستان طی دو هفته اخیر درگیر اعتراضات شدید مردمی در این کشور شده است؛ اعتراضاتی که شهرهای بزرگ انگلیس را در بر گرفته و بیش از هزاران نفر نیز در آنها به وسیله پلیس و نیروهای مسلح درگیر شده اند.

اعتراضات اخیر در کشور انگلیس علیه دولتمردان این کشور در حالی بروز کرده است که همین دولتمردان در حدود ۲ سال قبل، در فتنه روی داده در ایران تا آنجا که توانستند دمیدند و نقش ایفا کردند.

آنها امروز در حالی معترضان به وضعیت فقر و اوضاع اجتماعی انگلیس را اوباش و غارتگر می نامند که دو سال قبل، افرادی که در ایران به بهانه ای واهی به خیابان ها آمده بودند و همه کارشناسان اذعان داشتند که از قشر مرفه جامعه هستند را معترضان و مبارزان راه دموکراسی می خواندند.

انگلیس با حمایت پشت پرده از اوباش در ایران و حمایت سیاسی علنی از روند اغتشاشات بی پایه در ایران، کار را به آنجا رساند که کوچکترین اقدام اوباش سبز در ایران را حرکتی بزرگ جلوه می داد و رسانه های وابسته به این کشور نیز تا مدت ها از این اقدامات بزرگ! تمجید می کردند.

کار به آنجا رسید که حتی آتش زدن سطل های زباله به دست اوباش نیز از سوی رسانه های وابسته به انگلیس و آمریکا تحسین می شد و جملگی خبرگزاری های بین المللی و منطقه ای نیز با آب و تاب تصاویر آتش زدن سطل های زباله توسط سبزها را منتشر می کردند.

اما روزگار بر ما و آنها گذشت...

نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار از غبار فتنه بیرون آمد و خورشید حقیقت بر همه تابیدن گرفت. و البته فتنه گری های انگلیسی ها و سربازان صهیونیست ملکه الیزابت نیز دامن انگلستان را گرفت.

در روزهای اخیر با وجود آنکه رسانه های وابسته به صهیونیسم بین الملل با تمام وجود تلاش می کنند تا تصویری غیر واقعی از قیام محرومین را در انگلیس به دنیا معرفی کنند اما در لابه لای این خبرها، گزارش ها و تصاویر، بعضا مطالبی درز می کند که نه تنها بیانگر دروغ های بزرگ دولتمردان انگلیسی است بلکه حاوی درس های بزرگی برای غفلت زدگان در قبال فتنه ایران نیز هست.

و اما روزگار گذشت تا اینکه به آگوست سال ۲۰۱۱ رسیدیم و حال همان رسانه های بین المللی و رسانه های وابسته به پادشاهی انگلستان مجبورند تصویری از آتش زده شدن سطل های آشغال را در شهرهای بزرگ انگلیس منتشر کنند و البته این بار دیگر اسم این اقدام به زعم آنها نه اعتراض به نبود آزادی و دموکراسی که "غارت گری" و "اوباش گری" است.

دو تصویری را که در ادامه می بینید متعلق به روزهای فتنه ۸۸ در ایران است. این دو تصویر که اولی در یک رسانه خارجی و دومی در یک رسانه وابسته به فتنه منتشر و نمونه های مشابه آن نیز به وفور در رسانه های نظام استکبار مشاهده شد، از دید رسانه ها و دولتمردان غربی، اعتراضی بود علیه نبود دموکراسی و آزادی در ایران که از سوی جوانان!!! ساماندهی می شد.
 
باشد که هم به چشم خویش نظاره گر وعده الهی در مشغول کردن ظالمان به ظلم خویش باشیم و هم از درس های روزگار پند بصیرت و عبرت بگیریم.
 
 
 

جهان
محسن محسنی بازدید : 205 جمعه 04 شهریور 1390 نظرات (0)
جلسه با مدیران فیس بوک و توییتر برای پیشگیری از اعتراض ها در انگلیس


شبکه دولتی انگلیس از برگزاری جلسه ای با حضور وزیر مسکن دولت انگلیس و مدیران شبکه های اجتماعی معروف به منظور همکاری برای برخورد با اعتراض های احتمالی در آینده خبر داد.


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/05/29/170717_PhotoA.jpg




به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "BBC"، به دنبال اعتراض های صورت گرفته در انگلیس و استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و تلفن های همراه برای اطلاع رسانی و دعوت به مشارکت در اعتراض های خیابانی، شبکه بی بی سی رسانه دولتی انگلیس از تصمیم دولت این کشور برای دیدار با مدیران شبکه های اجتماعی اصلی مانند فیس بوک و توییتر خبر داد.

روز پنچ شنبه 25 آگوست قرار است "ترسا می" وزیر مسکن انگلیس با مدیران شبکه های فیس بوک، توییتر و "آر آی ام" با هدف اینکه در اتفاقات مشابه احتمالی در آینده این شبکه های اجتماعی تبدیل به ابزاری برای تقویت اغتشاشات نشوند دیدار کند.

از میان این سه شبکه تا کنون تنها فیس بوک برای شرکت در این جلسه اعلام آمادگی کرده است.

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد: «ما از این دیدار استقبال می کنیم تا به وزیر مسکن انگلیس درباره اقداماتی که در خصوص اینکه فیس بوک در زمانی که انگلیس به چالش کشیده شده بود، فضایی امن و مثبت برای این کشور باشد اتخاذ شده است توضیح دهیم.»





http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900529170316
محسن محسنی بازدید : 247 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
نقض حقوق بشر در انگلیس-8:
هواپیماهای درگیر در عملیات انتقال زندانیان سیا210 بار به انگلیس پرواز‌ كرده‌اند

خبرگزاری فارس:هواپیماهای درگیر در این عملیات از 11 سپتامبر حداقل 210 بار به بریتانیا پرواز‌ كرده‌اند به طور میانگین هر هفته یك پرواز - هواپیماهای سیا از 19 فرودگاه و پایگاه هوایی بریتانیا از جمله هسرو، گیتویك، بیرمنگام لوتون، بورنموث و بلفاست استفاده كرده‌اند.

 

A0989939.jpg



*پرواز‌های تبعید فرآیند درست و سالم اجرایی و قضایی را نادیده می‌گیرند

پرواز‌های تبعید غیر قانونی‌اند زیرا فرآیند درست و سالم اجرایی و قضایی را نادیده می‌گیرند. آنها نوعا به نقض‌های حقوق بشری متعددی منجر می‌شوند، اغلب قربانیان غیر قانونی دستگیر و بازداشت می‌شوند، برخی از آنها ربوده می‌شوند و برخی دیگر از دسترسی به هر نوع فرآیندی قانونی برای مخالفت با انتقالشان به كشورهایی كه شكنجه در آنجا متداول است محروم می‌شوند.
بسیار از آنها كه به طور غیر قانونی در یك كشور بازداشت شده و به كشوری دیگر منتقل بسیاری مفقود شده‌اند. همه قربانیان پروازه‌های تبعید كه عفو بین الملل با آنها مصاحبه كرده است می‌گویند مورد شكنجه و یا به نوعی بدرفتاری قرار گرفته‌اند.
هر كشوری به كشور دیگری كه ناقض حقوق بین المللی است كمك كند اگر چنین كمكی را با آگاهی از شرایط نقض انجام دهد در برابر جامعه بین‌المللی پاسخگو است. به عبارت دیگر، كشورها در صورتی كه با انتقال‌هایی كمك كنند كه ناقض اصل تعهد به امتناع از انتقال افراد به برخی جاهاست شریك جرمند.

*كشورهای عضو شورای اروپا در جرایم آمریكایی ها شریكند

بر اساس این اصل انتقال افراد به كشورهایی كه افراد در آنجا در معرض شكنجه و یا سایر بدرفتاری‌ها و یا در معرض سر به نیست شدن و یا بازداشت محرمانه و بازداشت ممنوع الملاقات قرار دارند، جرم محسوب می‌شود.
طبق كمیسیون حقوق بین المللی كمك به ربوده اشخاص در خاك خارج، آماده كردن آگاهانه كمكی اساسی و گذاشتن سرزمین خود در اختیار كشور دیگری نمونه‌هایی از همدستی شمرده می‌شوند.
كنوانسیون اروپایی حقوق بشر و آزادی‌های اساسی، دولت‌ها را ملزم می‌كند كه تدابیر دیپلماتیك،‌اقتصادی قضایی و تدابیر دیگری را به منظور تامین حقوق تضمین شده در كنوانسیون برای افراد داخل مرزهایشان، هر چند كه كنترل موثری به بخشی از سرزمین خود نداشته باشند، اتخاذ كنند. بنابراین دولت‌های عضو شورای اروپا در مسئولیت سوء استفاده‌های صورت گرفته بر افراد بازداشت شده در مراكز بازداشت آمریكا با پایگاه‌های هوایی آمریكا مستقر در سرزمین‌هایشان شریكند.

*برخی از دولت‌های اروپایی، به ویژه بریتانیا درصدد مبرا كردن خود از مسئولیت های خود بودند

برخی از دولت‌های اروپایی، به ویژه بریتانیا در صدد بوده‌اند تا خودشان را با اخذ تضمین‌های دیپلماتیك بر اساس اینكه تبعیدشدگان به یك كشور خاص در آنجا مورد شكنجه یا بدرفتاری قرار نخواهد گرفت، از مسئولیت مبرا كنند.
با این حال، اتكا به چنین تضمین‌هایی از تعهد بی قید و شرط كشورهایی مثل بریتانیا را به امتناع از انتقال افراد به كشورهایی كه افراد در آنجا در معرض شكنجه و سایر بدرفتاری‌ها قرار دارند كم نمی‌كند. اگر خطر شكنجه یا سایر بدرفتاری‌ها آنقدر زیاد است كه نیاز به چنین تضمین‌هایی است، پس خطر آنقدر زیاد است كه نباید اجازه چنین انتقال‌هایی داده شود. به علاوه، كشورهایی كه به دنبال چنین تضمین‌هایی هستند به روشنی می‌پذیرند كه كشورهایی دیگری ممكن است در زندان‌هایشان از شكنجه برای افراد دیگر استفاده كنند.

*هواپیماهای درگیر در عملیات انتقال تبعیدیان حداقل 210 بار به بریتانیا پرواز‌ كرده‌اند

همدستی اخیر بریتانیا در تبعیدهای پروازی فوق العاده در مقاله 12 سپتامبر 2005 گاردین فاش شد. این مقاله استفاده از فرودگاه‌های بریتانیایی در تبعید‌های پروازی فوق العاده را نشان داد:
هواپیماهای درگیر در این عملیات از 11 سپتامبر حداقل 210 بار به بریتانیا پرواز‌ كرده‌اند به طور میانگین هر هفته یك پرواز - هواپیماهای سیا از 19 فرودگاه و پایگاه هوایی بریتانیا از جمله هسرو، گیتویك، بیرمنگام لوتون، بورنموث و بلفاست استفاده كرده‌اند.
عفو بین الملل نیز گزارشی درباره تبعید پروازی منتشر كرده است كه نشان می‌دهد كه 6 هواپیمای سیا حدود 800 پرواز به داخل یا بیرون حریم هوایی اروپا داشته‌اند.

*جك استروا وارد میدام می شود

كمیته امور خارجی پارلمان بریتانیا، در پاسخ به نگرانی‌ها عمومی رو به رشد نسبت به انجام پرواز‌های فوق العاده تبعید توسط دولت، در 25 فوریه 2005 نامه‌ای به دفتر كشورهای مشترك المنافع و خارجی نوشت و خواستار توضیح سیاست دولت در این خصوص شد.
پس از بی اعتنایی دولت به پاسخ به دست داشتن در پروازهای فوق العاده تبعید و درخواست ارائه اطلاعات، كمیته امور خارجی رای ذیل را در رابطه با پاسخ دولت به بازرسی‌ها صادر كرد: ما به این نتیجه رسیدیم كه دولت نتوانسته‌ است به سؤال‌هایی درباره پروازه‌های فوق العاده تبعید با شفافیت و مسئولیت پذیری لازم برای چنین مسئله‌ای پاسخ دهد. اگر دولت معتقد است كه پرواز فوق العاده تبعید ابزاری معتبر در جنگ علیه ترویرسم است، باید چنان شفاف و روشن سخن بگوید كه مسئولیت پذیر بماند. ما توصیه می‌كنیم كه دولت به سیاست مبهم سازی‌اش پایان دهد و جواب‌های روشنی به سؤال‌های 25 فوریه كمیته بدهد.
از آنجا كه ادعای پرواز‌های تبعید بسیار جدی بوده است جك استراو، وزیر خارجه وقت اولین مقام ارشدی بود كه در این خصوص به اجبار وارد میدان شد.

*دروغ های بلر ادامه می یابد

در اواخر سال 2005 استراو به نمایندگان مجلس گفت كه هیچ موردی یافته نشده است كه در آین ایالات متحده از حریم هوایی یا سرزمین بریتانیا برای انتقال زندانیان به جاهایی استفاده كرده باشد كه در آنجا شكنجه یا اشكال دیگر بازداشت غیر قانونی و بدرفتاری ممكن است علیه تبعیدشدگان اعمال شود. چند هفته بعد آقای استراو تكرار كرد كه هیچ پرواز تبعیدی در دوره حكومت بوش صورت نرگفته است.
در اوایل سال 2007، تونلی بلر اهمیت انكارها را افزایش داد. نخست وزیر وقت به كمیته اطلاعات و امنیت گفت: ایالات متحده هیچ فردی را از طریق بریتانیا یا سرزمین‌های برون مرزی‌اش در دوره بعد از 11 سپتامبر تبعید نكرده است. كمیته مذكور چنان كه باید و شاید این اطمینان‌های سطح بالا را پذیرفت.

*پذیرش اعتراف‌نامه‌های فوق العاده

به مدت بیش از 2 سال نمایندگان مجلس از همه احزاب سیاسی ادعاهای دقیقی درباره دست داشتن بریتانیا در پروازه‌های تبعید سیا داشته‌اند. نمایندگان مجلس، نمایندگان پارلمان اروپا و شورای اروپا هر كدام كمیته‌های ویژه‌ای را برای تحقیق تشكیل داده‌اند. كمیته اطلاعات و امنیت پارلمان بریتانیا از وزرا و مقامات به طور خصوصی درباره این ادعا پرسیدند. مداركی یافته شد كه نشان می‌داد سایر كشورهای اروپایی نیز با پرواز‌های محرمانه سیا همكاری می‌كردند.
اما دولت اصرار می‌كرد كه این ادعاها حقیقت ندارند. وزرا از جمله تونی بلر و جم استراو می‌گفتند كه ایالات متحده به آنها اطمینان داده است كه هیچ پرواز سیا كه حامل بازداشت‌ شده‌ها باشد در خاك بریتانیا فرود نیامده است. مقامات اصرار می‌كردند كه بریتانیا در كاری كه می‌تواند این كشور را متهم به همكاری در شكنجه كند همكاری نخواهد كرد.

*عذرخواهی خفت بار میلبند از مجلس عوام

اما در خبری تكان دهند در 21 فوریه 2008، میلیبند وزیر امور خارجه مجبور به عذرخواهی خفت بار از نمایندگان مجلس عوام شد. وزیر خارجه به نمایندگان مجلس گفت كه بر خلاف تضمین‌های روشن قبلی دو پرواز در 2002 در سرزمین بریتانیا در اقیانوس هند فرود آمدند.
مقامات دولتی بریتانیا پس از اینكه به پرواز‌های تبعید آمریكا اجازه دادند كه دو بار در خاك بریتانیا فرود آیند ناراحتی و عصبانیت خود را از واشنگتن نشان دادند.
آریالای میلیبند گفت: در واقع بسیار متاسف است كه باید اظهارات گذشته آقا بلر، نخست وزیر و جك استراو وزیر امور خارجه وقت را - كه گفته بودند آمریكا برای پرواز‌های تبعید از پایگاه‌های هوایی بریتانیا استفاده نكرده است - اصلاح كند.
گوردون بروان نخست وزیر كه در بروكسل به سر می‌برد گفت: جای تاسف است كه این موضوع شناخته نشده بود.... اما مهم این است كه مطمئن شویم دیگر چنین كاری صورت نخواهد گرفت.
اندرو تایری رئیس كمیته همه احزاب درباره پرواز‌های تبعید گفت: این اظهار نظر میلیبند باعث خواهد شد كه مردم بریتانیا اطمینان‌های دیگری را كه از ایالات متحده دریافت می‌كنیم باور نكنند. ما باید در نظر داشته باشیم كه این پرواز‌های فوق العاده تبعید احتمالا غیر قانونی و قطعا غیر اخلاقی اند.
منزیس كمبل، رهبر سابق حزب لیبرال دموكرات گفت این وضعیت برای دولت شرم آور و ناقض تعهدات اخلاقی ما و مسئولیت‌های قانونی ما است.
دولت كنترل كار آمدی بر آنچه در میدان دیه گو سیا اتفاق افتاده، نداشته است

*صدها پرواز هواپیماهای سیا ثبت شده است كه از طریق انگلیس پرواز كرده‌اند

فعالان حقوق بشر نگرانی‌ای خود را این گونه ابراز كردند كه این دو مورد شناسایی شده ممكن است تنها ظاهر قضیه باشد. طبق گزارش لایبرتی مدارك روشنی وجود دارد كه هواپیماهای سیا، همچنین، از حریم هوایی و فرودگاه‌های بریتانیا برای بردن مظنون به كشورهای دیگر - جاهای كه حقوق بشر در آنجا رعایت نمی‌شود برای بازپرسی استفاده كرده‌اند. این گزارش اضافه می‌كند:
در حالی كه دولت ما رخ دادن چنین كاری را انكار می‌كند، كمیته ملل متحده علیه شكنجه مدعی است، مدرك دارد و دولت آمریكا را سرزنش می‌كند. هم پارلمان اروپا و هم شورای اروپا معتقدند كه پرواز‌های فوق العاده تبعید از طریق اروپا صورت گرفته است و صدها پرواز هواپیماهای سیا ثبت شده است كه از طریق بریتانیا پرواز كرده‌اند.

ادامه دارد..
لطفا برای دیدن شماره های قبل این مطلب به لینك زیر مراجعه فرمایید:
http://search.farsnews.com/DoSearch.aspx?location=title&query=نقض+حقوق+بشر+در+انگلیس&SearchSubmit=جستجو&s3=y&s2=y&s6=y&s1=y&s4=y&s7=y&s15=y&s13=y&s14=y&s11=y&s21=y&s30=y&s22=y&s32=y&date=thisMonth&dateFrom=&dateTo=90/04/28

محسن محسنی بازدید : 230 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
نقد محمد كاظم انبارلویی بر اظهارات محمد هاشمی
اگر آهنگ سخن امام‌جمعه منطبق با رهبری نباشد، یك میتینگ سیاسی است/ هاشمی هنوز در وسط شكاف‌های فتنه 88 نشسته
 

دو روز پیش اظهاراتی از محمد هاشمی در سالروز نمازجمعه 26 تیر 88 حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شد كه وی با دفاع از برادر خود از جای خالی وی در نمازجمعه تهران سخن گفته و او را از اركان نظام خوانده بود كه انقلاب بدون او یك رؤیای محال است.

به گزارش رجانیوز، این اظهارات در حالی مطرح شد كه نمازجمعه 26 تیر 88 به‌جای آنكه محور وحدت مؤمنین باشد، به محل نزاع جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل شد. فتنه‌گرانی كه در كنار سران داخلی خود؛ موسوی و كروبی با فراخوان ضد انقلاب به این نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌های خطیب جمعه امیدوار بودند.

البته آقای هاشمی خطیب آن روز جمعه تهران نیز امید آن‌ها را ناامید نكرد و در روزی كه بخش عمده‌ای نمازگزاران متدین پس از خطبه‌ها یا نماز خود را فرادی خواندند و یا اعاده كردند و در مقابل جمعی از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با كفش نماز خواندند، برای حل آنچه كه او نام بحران را بر آن گذاشته بود، پیشنهادهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی و امكان حضور یافتن معترضان در صداوسیما و بیان اعتراض‌های خود را مطرح كرد.

در عین حال، محمد كاظم انبارلویی در نوشته‌ای به اظهارات محمد هاشمی واكنش نشان داده و علت محروم ماندن آقای هاشمی از حضور در نمازجمعه تهران را بررسی كرده است:

«دیروز برخی از روزنامه‌های دوم خردادی به واكاوی غیبت دو ساله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از منصب نمازجمعه تهران پرداختند.

مصاحبه آقای محمد هاشمی زینت بخش این واكاوی‌ها بود.

محمد هاشمی در تجلیل از برادر بزرگوارشان گفت كه "جای هاشمی در نماز جمعه تهران خالی است. هاشمی در این 50 سال كه با نهضت همراه است هیچ گاه یك لحظه از نهضت قهر نكرده است. هاشمی از اركان نظام است. انقلاب بدون هاشمی رویای محالی است." (روزنامه آرمان 27/4/90 ص 2)

26 تیرماه سال 88 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آخرین خطبه‌های نماز جمعه خود را خواند و از آن پس توفیق نیافت در نماز جمعه حضور یابد. حسب روایات نماز جمعه از مناصبی است كه به‌امام مسلمین اختصاص دارد.

نمازجمعه پایگاهی برای روشنگری، وحدت و انسجام جامعه است.

امام جمعه نباید وامدار گروه، جناح یا حزب خاصی باشد چرا كه از منصب حقیقی خود فاصله می‌گیرد.

خطبه‌های روز 26 تیر ماه آیت‌الله هاشمی نتوانست مومنینی را كه در صف اول و نیز محوطه دانشگاه تهران حضور یافته بودند اقناع كند. چرا كه بر حسب تصویری كه از آن روز داریم اكثر نمازگزاران نماز خود را اعاده كردند. حتی كسانی كه با فراخوان ماهواره‌ها آمده بودند، اغلب نماز نخواندند و رفتند و واكنش منفی نسبت به اظهارات ایشان داشتند. نگارنده فردای آن روز در سر مقاله‌ای تحت عنوان  "انتظار مومنین نمازگزار" نوشتم: "به نظرم خطیب محترم نماز جمعه در مخاطب شناسی خطبه‌ها دقت كافی نكرده‌اند"

امام جمعه از آنجا كه منصوب ولایت فقیه است آهنگ سخن خود را  باید از رهبری بگیرد. اگر غیر از این باشد، خطبه‌ها را در حد یك سخنرانی در یك میتینگ سیاسی فرو می‌كاهد. آهنگ سخنان آقای هاشمی در خطبه‌های 26 تیر هیچ تناسبی با مواضع رهبری و مردم نداشت.

لذا به طور طبیعی ایشان نمی‌توانست نقش یك روشنگر سیاسی و یك رجل سیاسی و مذهبی كه دغدغه وحدت مردم را داشت بازی كند. او درباره بی‌مهری عده‌ای نسبت به نتایج انتخابات كه از روز اول اعلام نتایج تا 26 تیرماه هراز چندی كه در خیابان برگزار می‌شد، واكنش منفی نشان نداد. این بی مهری شامل اركان نظام،‌ امام و انقلاب بود كه مردم و رهبری استخوان در گلو و خار در چشم این بی‌مهری‌ها را تحمل می‌كردند.

دستور شورش خیابانی و اردوكشی خیابانی در صورت عدم رای آوری كاندیدای مورد نظر بیت محترم آقای هاشمی رفسنجانی همان صبح روز رای‌گیری هنگام‌انداختن رای به صندوق‌ها صادر شد. خبری كه همه رسانه‌های دشمن آن را با آب و تاب مخابره كردند.

این نشان می‌داد كه اراده‌ای در داخل و خارج قصد تمكین رای ملت را ندارد و از راه‌های غیرقانونی و از طریقی به غیر از نهادهای فیصله بخش می‌خواهد نتایج انتخابات را روشن كند.

خطای اصلی محتوای خطبه‌های 26 تیرماه آن بود كه خطیب محترم مشكل پدیده ‌آمده را "بحران" نامید و ادعای "‌تقلب" كه رمز آشوب بود، جدی گرفت. حال آنكه بحران در ضلعی بود كه رأی مردم را برنمی‌تافت و بر طبل آشوب می‌كوبید. مردم وقتی تداوم شرارت خیابانی را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا دیدند در روز 9 دی ماه و 22 بهمن 88 با جریان فتنه مرزبندی كردند.

آقای هاشمی می‌توانست با مرزبندی با باند تبهكار موسوی و كروبی و جریان منافقین و سلطنت طلب‌ها، كفار و گروه‌های ماركسیستی كه این باند را حمایت و پشتیبانی می‌كردند، جای خود را در نمازجمعه پركند،‌ اما این اتفاق نیفتاد!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با همراهی  مردم می‌توانست خود را در كنار نهضت به تعبیر محمد هاشمی حفظ كند، ‌اما مردم جای او را خالی دیدند!

مردم كه وجود آقای هاشمی را از اركان نظام می‌دانستند، در كنار خود حس نكردند حتی او در اسفند 89 یك بار دیگر تصریح كرد؛ "همچنان به مواضع‌ام در نماز جمعه معتقدم" اگر این مواضع درست بود، تاكنون مشكل پدید آمده یا به قول آقای هاشمی "بحران" را خاتمه می‌داد.‌اما نه تنها آن مشكل حل نشد، بلكه همچنان جای آقای هاشمی را  در نماز جمعه در كنار مردم و نظام و رهبری خالی گذاشت.

نگارنده نمی‌خواهد به عقب برگردد و به بازخوانی حوادث تلخ گذشته بپردازد،‌ باید دنبال راه حل بود تا مشكل را حل كرد.

می‌خواهم بگویم در قضیه پذیرش قطعنامه 598 كه آقای هاشمی تا حد فدا كردن جان خود در پیشنهادات مطرح پیش رفته بود و ‌امام(ره) نپذیرفت و رسما مسئولیت حسن و قبح صلح را پذیرفت، در همین مسئله چرا با همان روحیه فداكاری وارد نمی‌شود.

موضوع حوادث پس از انتخابات در سال 88 موضوع یك نبرد تمام عیار برای سرنگونی نظام،‌ از طریق فعال كردن شكاف نخبگان، شكاف اقوام و مذاهب، شكاف بین رهبران انقلاب و شكاف... بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی در وسط این شكاف‌ها نشسته است، نیازی به فدا كردن جان هم ندارد. فقط بازگشت او به آهنگ رهبری و مردم و تشویق به بازگشت كسانی كه به هر دلیل با انقلاب و نظام فاصله گرفته‌اند، 80 درصد توطئه فعال كردن شكاف‌ها را خنثی می‌كند.

در این صورت است كه  جای خالی او در نمازجمعه پر می‌شود و دوباره مردم صدای انقلاب، امام و رهبری را از زبان او می‌شنوند و عاشقانه مثل دوران خطبه‌های قبل از 26 تیرماه 88 گرد او جمع خواهند شد و به این غیبت دوساله پایان داده می‌شود.

موضوع جنگ نرم، سربازگیری از حریف است. انقلاب،‌ مردم و رهبری 2 سال است یكی از فداكارترین سربازان خود را در كنار خود نمی‌بیند.

به طوری كه دو سال است سنگر نماز جمعه از وجود او خالی است، پر كردن این سنگر با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در كنار رهبری معظم انقلاب امكان پذیر است. آیا آقای هاشمی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟»

نقد محمد كاظم انبارلویی بر اظهارات محمد هاشمی
اگر آهنگ سخن امام‌جمعه منطبق با رهبری نباشد، یك میتینگ سیاسی است/ هاشمی هنوز در وسط شكاف‌های فتنه 88 نشسته
 

دو روز پیش اظهاراتی از محمد هاشمی در سالروز نمازجمعه 26 تیر 88 حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شد كه وی با دفاع از برادر خود از جای خالی وی در نمازجمعه تهران سخن گفته و او را از اركان نظام خوانده بود كه انقلاب بدون او یك رؤیای محال است.

به گزارش رجانیوز، این اظهارات در حالی مطرح شد كه نمازجمعه 26 تیر 88 به‌جای آنكه محور وحدت مؤمنین باشد، به محل نزاع جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل شد. فتنه‌گرانی كه در كنار سران داخلی خود؛ موسوی و كروبی با فراخوان ضد انقلاب به این نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌های خطیب جمعه امیدوار بودند.

البته آقای هاشمی خطیب آن روز جمعه تهران نیز امید آن‌ها را ناامید نكرد و در روزی كه بخش عمده‌ای نمازگزاران متدین پس از خطبه‌ها یا نماز خود را فرادی خواندند و یا اعاده كردند و در مقابل جمعی از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با كفش نماز خواندند، برای حل آنچه كه او نام بحران را بر آن گذاشته بود، پیشنهادهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی و امكان حضور یافتن معترضان در صداوسیما و بیان اعتراض‌های خود را مطرح كرد.

در عین حال، محمد كاظم انبارلویی در نوشته‌ای به اظهارات محمد هاشمی واكنش نشان داده و علت محروم ماندن آقای هاشمی از حضور در نمازجمعه تهران را بررسی كرده است:

«دیروز برخی از روزنامه‌های دوم خردادی به واكاوی غیبت دو ساله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از منصب نمازجمعه تهران پرداختند.

مصاحبه آقای محمد هاشمی زینت بخش این واكاوی‌ها بود.

محمد هاشمی در تجلیل از برادر بزرگوارشان گفت كه "جای هاشمی در نماز جمعه تهران خالی است. هاشمی در این 50 سال كه با نهضت همراه است هیچ گاه یك لحظه از نهضت قهر نكرده است. هاشمی از اركان نظام است. انقلاب بدون هاشمی رویای محالی است." (روزنامه آرمان 27/4/90 ص 2)

26 تیرماه سال 88 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آخرین خطبه‌های نماز جمعه خود را خواند و از آن پس توفیق نیافت در نماز جمعه حضور یابد. حسب روایات نماز جمعه از مناصبی است كه به‌امام مسلمین اختصاص دارد.

نمازجمعه پایگاهی برای روشنگری، وحدت و انسجام جامعه است.

امام جمعه نباید وامدار گروه، جناح یا حزب خاصی باشد چرا كه از منصب حقیقی خود فاصله می‌گیرد.

خطبه‌های روز 26 تیر ماه آیت‌الله هاشمی نتوانست مومنینی را كه در صف اول و نیز محوطه دانشگاه تهران حضور یافته بودند اقناع كند. چرا كه بر حسب تصویری كه از آن روز داریم اكثر نمازگزاران نماز خود را اعاده كردند. حتی كسانی كه با فراخوان ماهواره‌ها آمده بودند، اغلب نماز نخواندند و رفتند و واكنش منفی نسبت به اظهارات ایشان داشتند. نگارنده فردای آن روز در سر مقاله‌ای تحت عنوان  "انتظار مومنین نمازگزار" نوشتم: "به نظرم خطیب محترم نماز جمعه در مخاطب شناسی خطبه‌ها دقت كافی نكرده‌اند"

امام جمعه از آنجا كه منصوب ولایت فقیه است آهنگ سخن خود را  باید از رهبری بگیرد. اگر غیر از این باشد، خطبه‌ها را در حد یك سخنرانی در یك میتینگ سیاسی فرو می‌كاهد. آهنگ سخنان آقای هاشمی در خطبه‌های 26 تیر هیچ تناسبی با مواضع رهبری و مردم نداشت.

لذا به طور طبیعی ایشان نمی‌توانست نقش یك روشنگر سیاسی و یك رجل سیاسی و مذهبی كه دغدغه وحدت مردم را داشت بازی كند. او درباره بی‌مهری عده‌ای نسبت به نتایج انتخابات كه از روز اول اعلام نتایج تا 26 تیرماه هراز چندی كه در خیابان برگزار می‌شد، واكنش منفی نشان نداد. این بی مهری شامل اركان نظام،‌ امام و انقلاب بود كه مردم و رهبری استخوان در گلو و خار در چشم این بی‌مهری‌ها را تحمل می‌كردند.

دستور شورش خیابانی و اردوكشی خیابانی در صورت عدم رای آوری كاندیدای مورد نظر بیت محترم آقای هاشمی رفسنجانی همان صبح روز رای‌گیری هنگام‌انداختن رای به صندوق‌ها صادر شد. خبری كه همه رسانه‌های دشمن آن را با آب و تاب مخابره كردند.

این نشان می‌داد كه اراده‌ای در داخل و خارج قصد تمكین رای ملت را ندارد و از راه‌های غیرقانونی و از طریقی به غیر از نهادهای فیصله بخش می‌خواهد نتایج انتخابات را روشن كند.

خطای اصلی محتوای خطبه‌های 26 تیرماه آن بود كه خطیب محترم مشكل پدیده ‌آمده را "بحران" نامید و ادعای "‌تقلب" كه رمز آشوب بود، جدی گرفت. حال آنكه بحران در ضلعی بود كه رأی مردم را برنمی‌تافت و بر طبل آشوب می‌كوبید. مردم وقتی تداوم شرارت خیابانی را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا دیدند در روز 9 دی ماه و 22 بهمن 88 با جریان فتنه مرزبندی كردند.

آقای هاشمی می‌توانست با مرزبندی با باند تبهكار موسوی و كروبی و جریان منافقین و سلطنت طلب‌ها، كفار و گروه‌های ماركسیستی كه این باند را حمایت و پشتیبانی می‌كردند، جای خود را در نمازجمعه پركند،‌ اما این اتفاق نیفتاد!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با همراهی  مردم می‌توانست خود را در كنار نهضت به تعبیر محمد هاشمی حفظ كند، ‌اما مردم جای او را خالی دیدند!

مردم كه وجود آقای هاشمی را از اركان نظام می‌دانستند، در كنار خود حس نكردند حتی او در اسفند 89 یك بار دیگر تصریح كرد؛ "همچنان به مواضع‌ام در نماز جمعه معتقدم" اگر این مواضع درست بود، تاكنون مشكل پدید آمده یا به قول آقای هاشمی "بحران" را خاتمه می‌داد.‌اما نه تنها آن مشكل حل نشد، بلكه همچنان جای آقای هاشمی را  در نماز جمعه در كنار مردم و نظام و رهبری خالی گذاشت.

نگارنده نمی‌خواهد به عقب برگردد و به بازخوانی حوادث تلخ گذشته بپردازد،‌ باید دنبال راه حل بود تا مشكل را حل كرد.

می‌خواهم بگویم در قضیه پذیرش قطعنامه 598 كه آقای هاشمی تا حد فدا كردن جان خود در پیشنهادات مطرح پیش رفته بود و ‌امام(ره) نپذیرفت و رسما مسئولیت حسن و قبح صلح را پذیرفت، در همین مسئله چرا با همان روحیه فداكاری وارد نمی‌شود.

موضوع حوادث پس از انتخابات در سال 88 موضوع یك نبرد تمام عیار برای سرنگونی نظام،‌ از طریق فعال كردن شكاف نخبگان، شكاف اقوام و مذاهب، شكاف بین رهبران انقلاب و شكاف... بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی در وسط این شكاف‌ها نشسته است، نیازی به فدا كردن جان هم ندارد. فقط بازگشت او به آهنگ رهبری و مردم و تشویق به بازگشت كسانی كه به هر دلیل با انقلاب و نظام فاصله گرفته‌اند، 80 درصد توطئه فعال كردن شكاف‌ها را خنثی می‌كند.

در این صورت است كه  جای خالی او در نمازجمعه پر می‌شود و دوباره مردم صدای انقلاب، امام و رهبری را از زبان او می‌شنوند و عاشقانه مثل دوران خطبه‌های قبل از 26 تیرماه 88 گرد او جمع خواهند شد و به این غیبت دوساله پایان داده می‌شود.

موضوع جنگ نرم، سربازگیری از حریف است. انقلاب،‌ مردم و رهبری 2 سال است یكی از فداكارترین سربازان خود را در كنار خود نمی‌بیند.

به طوری كه دو سال است سنگر نماز جمعه از وجود او خالی است، پر كردن این سنگر با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در كنار رهبری معظم انقلاب امكان پذیر است. آیا آقای هاشمی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟»

نقد محمد كاظم انبارلویی بر اظهارات محمد هاشمی
اگر آهنگ سخن امام‌جمعه منطبق با رهبری نباشد، یك میتینگ سیاسی است/ هاشمی هنوز در وسط شكاف‌های فتنه 88 نشسته
 

دو روز پیش اظهاراتی از محمد هاشمی در سالروز نمازجمعه 26 تیر 88 حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شد كه وی با دفاع از برادر خود از جای خالی وی در نمازجمعه تهران سخن گفته و او را از اركان نظام خوانده بود كه انقلاب بدون او یك رؤیای محال است.

به گزارش رجانیوز، این اظهارات در حالی مطرح شد كه نمازجمعه 26 تیر 88 به‌جای آنكه محور وحدت مؤمنین باشد، به محل نزاع جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل شد. فتنه‌گرانی كه در كنار سران داخلی خود؛ موسوی و كروبی با فراخوان ضد انقلاب به این نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌های خطیب جمعه امیدوار بودند.

البته آقای هاشمی خطیب آن روز جمعه تهران نیز امید آن‌ها را ناامید نكرد و در روزی كه بخش عمده‌ای نمازگزاران متدین پس از خطبه‌ها یا نماز خود را فرادی خواندند و یا اعاده كردند و در مقابل جمعی از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با كفش نماز خواندند، برای حل آنچه كه او نام بحران را بر آن گذاشته بود، پیشنهادهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی و امكان حضور یافتن معترضان در صداوسیما و بیان اعتراض‌های خود را مطرح كرد.

در عین حال، محمد كاظم انبارلویی در نوشته‌ای به اظهارات محمد هاشمی واكنش نشان داده و علت محروم ماندن آقای هاشمی از حضور در نمازجمعه تهران را بررسی كرده است:

«دیروز برخی از روزنامه‌های دوم خردادی به واكاوی غیبت دو ساله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از منصب نمازجمعه تهران پرداختند.

مصاحبه آقای محمد هاشمی زینت بخش این واكاوی‌ها بود.

محمد هاشمی در تجلیل از برادر بزرگوارشان گفت كه "جای هاشمی در نماز جمعه تهران خالی است. هاشمی در این 50 سال كه با نهضت همراه است هیچ گاه یك لحظه از نهضت قهر نكرده است. هاشمی از اركان نظام است. انقلاب بدون هاشمی رویای محالی است." (روزنامه آرمان 27/4/90 ص 2)

26 تیرماه سال 88 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آخرین خطبه‌های نماز جمعه خود را خواند و از آن پس توفیق نیافت در نماز جمعه حضور یابد. حسب روایات نماز جمعه از مناصبی است كه به‌امام مسلمین اختصاص دارد.

نمازجمعه پایگاهی برای روشنگری، وحدت و انسجام جامعه است.

امام جمعه نباید وامدار گروه، جناح یا حزب خاصی باشد چرا كه از منصب حقیقی خود فاصله می‌گیرد.

خطبه‌های روز 26 تیر ماه آیت‌الله هاشمی نتوانست مومنینی را كه در صف اول و نیز محوطه دانشگاه تهران حضور یافته بودند اقناع كند. چرا كه بر حسب تصویری كه از آن روز داریم اكثر نمازگزاران نماز خود را اعاده كردند. حتی كسانی كه با فراخوان ماهواره‌ها آمده بودند، اغلب نماز نخواندند و رفتند و واكنش منفی نسبت به اظهارات ایشان داشتند. نگارنده فردای آن روز در سر مقاله‌ای تحت عنوان  "انتظار مومنین نمازگزار" نوشتم: "به نظرم خطیب محترم نماز جمعه در مخاطب شناسی خطبه‌ها دقت كافی نكرده‌اند"

امام جمعه از آنجا كه منصوب ولایت فقیه است آهنگ سخن خود را  باید از رهبری بگیرد. اگر غیر از این باشد، خطبه‌ها را در حد یك سخنرانی در یك میتینگ سیاسی فرو می‌كاهد. آهنگ سخنان آقای هاشمی در خطبه‌های 26 تیر هیچ تناسبی با مواضع رهبری و مردم نداشت.

لذا به طور طبیعی ایشان نمی‌توانست نقش یك روشنگر سیاسی و یك رجل سیاسی و مذهبی كه دغدغه وحدت مردم را داشت بازی كند. او درباره بی‌مهری عده‌ای نسبت به نتایج انتخابات كه از روز اول اعلام نتایج تا 26 تیرماه هراز چندی كه در خیابان برگزار می‌شد، واكنش منفی نشان نداد. این بی مهری شامل اركان نظام،‌ امام و انقلاب بود كه مردم و رهبری استخوان در گلو و خار در چشم این بی‌مهری‌ها را تحمل می‌كردند.

دستور شورش خیابانی و اردوكشی خیابانی در صورت عدم رای آوری كاندیدای مورد نظر بیت محترم آقای هاشمی رفسنجانی همان صبح روز رای‌گیری هنگام‌انداختن رای به صندوق‌ها صادر شد. خبری كه همه رسانه‌های دشمن آن را با آب و تاب مخابره كردند.

این نشان می‌داد كه اراده‌ای در داخل و خارج قصد تمكین رای ملت را ندارد و از راه‌های غیرقانونی و از طریقی به غیر از نهادهای فیصله بخش می‌خواهد نتایج انتخابات را روشن كند.

خطای اصلی محتوای خطبه‌های 26 تیرماه آن بود كه خطیب محترم مشكل پدیده ‌آمده را "بحران" نامید و ادعای "‌تقلب" كه رمز آشوب بود، جدی گرفت. حال آنكه بحران در ضلعی بود كه رأی مردم را برنمی‌تافت و بر طبل آشوب می‌كوبید. مردم وقتی تداوم شرارت خیابانی را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا دیدند در روز 9 دی ماه و 22 بهمن 88 با جریان فتنه مرزبندی كردند.

آقای هاشمی می‌توانست با مرزبندی با باند تبهكار موسوی و كروبی و جریان منافقین و سلطنت طلب‌ها، كفار و گروه‌های ماركسیستی كه این باند را حمایت و پشتیبانی می‌كردند، جای خود را در نمازجمعه پركند،‌ اما این اتفاق نیفتاد!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با همراهی  مردم می‌توانست خود را در كنار نهضت به تعبیر محمد هاشمی حفظ كند، ‌اما مردم جای او را خالی دیدند!

مردم كه وجود آقای هاشمی را از اركان نظام می‌دانستند، در كنار خود حس نكردند حتی او در اسفند 89 یك بار دیگر تصریح كرد؛ "همچنان به مواضع‌ام در نماز جمعه معتقدم" اگر این مواضع درست بود، تاكنون مشكل پدید آمده یا به قول آقای هاشمی "بحران" را خاتمه می‌داد.‌اما نه تنها آن مشكل حل نشد، بلكه همچنان جای آقای هاشمی را  در نماز جمعه در كنار مردم و نظام و رهبری خالی گذاشت.

نگارنده نمی‌خواهد به عقب برگردد و به بازخوانی حوادث تلخ گذشته بپردازد،‌ باید دنبال راه حل بود تا مشكل را حل كرد.

می‌خواهم بگویم در قضیه پذیرش قطعنامه 598 كه آقای هاشمی تا حد فدا كردن جان خود در پیشنهادات مطرح پیش رفته بود و ‌امام(ره) نپذیرفت و رسما مسئولیت حسن و قبح صلح را پذیرفت، در همین مسئله چرا با همان روحیه فداكاری وارد نمی‌شود.

موضوع حوادث پس از انتخابات در سال 88 موضوع یك نبرد تمام عیار برای سرنگونی نظام،‌ از طریق فعال كردن شكاف نخبگان، شكاف اقوام و مذاهب، شكاف بین رهبران انقلاب و شكاف... بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی در وسط این شكاف‌ها نشسته است، نیازی به فدا كردن جان هم ندارد. فقط بازگشت او به آهنگ رهبری و مردم و تشویق به بازگشت كسانی كه به هر دلیل با انقلاب و نظام فاصله گرفته‌اند، 80 درصد توطئه فعال كردن شكاف‌ها را خنثی می‌كند.

در این صورت است كه  جای خالی او در نمازجمعه پر می‌شود و دوباره مردم صدای انقلاب، امام و رهبری را از زبان او می‌شنوند و عاشقانه مثل دوران خطبه‌های قبل از 26 تیرماه 88 گرد او جمع خواهند شد و به این غیبت دوساله پایان داده می‌شود.

موضوع جنگ نرم، سربازگیری از حریف است. انقلاب،‌ مردم و رهبری 2 سال است یكی از فداكارترین سربازان خود را در كنار خود نمی‌بیند.

به طوری كه دو سال است سنگر نماز جمعه از وجود او خالی است، پر كردن این سنگر با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در كنار رهبری معظم انقلاب امكان پذیر است. آیا آقای هاشمی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟»

نقد محمد كاظم انبارلویی بر اظهارات محمد هاشمی
اگر آهنگ سخن امام‌جمعه منطبق با رهبری نباشد، یك میتینگ سیاسی است/ هاشمی هنوز در وسط شكاف‌های فتنه 88 نشسته
 

دو روز پیش اظهاراتی از محمد هاشمی در سالروز نمازجمعه 26 تیر 88 حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شد كه وی با دفاع از برادر خود از جای خالی وی در نمازجمعه تهران سخن گفته و او را از اركان نظام خوانده بود كه انقلاب بدون او یك رؤیای محال است.

به گزارش رجانیوز، این اظهارات در حالی مطرح شد كه نمازجمعه 26 تیر 88 به‌جای آنكه محور وحدت مؤمنین باشد، به محل نزاع جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل شد. فتنه‌گرانی كه در كنار سران داخلی خود؛ موسوی و كروبی با فراخوان ضد انقلاب به این نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌های خطیب جمعه امیدوار بودند.

البته آقای هاشمی خطیب آن روز جمعه تهران نیز امید آن‌ها را ناامید نكرد و در روزی كه بخش عمده‌ای نمازگزاران متدین پس از خطبه‌ها یا نماز خود را فرادی خواندند و یا اعاده كردند و در مقابل جمعی از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با كفش نماز خواندند، برای حل آنچه كه او نام بحران را بر آن گذاشته بود، پیشنهادهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی و امكان حضور یافتن معترضان در صداوسیما و بیان اعتراض‌های خود را مطرح كرد.

در عین حال، محمد كاظم انبارلویی در نوشته‌ای به اظهارات محمد هاشمی واكنش نشان داده و علت محروم ماندن آقای هاشمی از حضور در نمازجمعه تهران را بررسی كرده است:

«دیروز برخی از روزنامه‌های دوم خردادی به واكاوی غیبت دو ساله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از منصب نمازجمعه تهران پرداختند.

مصاحبه آقای محمد هاشمی زینت بخش این واكاوی‌ها بود.

محمد هاشمی در تجلیل از برادر بزرگوارشان گفت كه "جای هاشمی در نماز جمعه تهران خالی است. هاشمی در این 50 سال كه با نهضت همراه است هیچ گاه یك لحظه از نهضت قهر نكرده است. هاشمی از اركان نظام است. انقلاب بدون هاشمی رویای محالی است." (روزنامه آرمان 27/4/90 ص 2)

26 تیرماه سال 88 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آخرین خطبه‌های نماز جمعه خود را خواند و از آن پس توفیق نیافت در نماز جمعه حضور یابد. حسب روایات نماز جمعه از مناصبی است كه به‌امام مسلمین اختصاص دارد.

نمازجمعه پایگاهی برای روشنگری، وحدت و انسجام جامعه است.

امام جمعه نباید وامدار گروه، جناح یا حزب خاصی باشد چرا كه از منصب حقیقی خود فاصله می‌گیرد.

خطبه‌های روز 26 تیر ماه آیت‌الله هاشمی نتوانست مومنینی را كه در صف اول و نیز محوطه دانشگاه تهران حضور یافته بودند اقناع كند. چرا كه بر حسب تصویری كه از آن روز داریم اكثر نمازگزاران نماز خود را اعاده كردند. حتی كسانی كه با فراخوان ماهواره‌ها آمده بودند، اغلب نماز نخواندند و رفتند و واكنش منفی نسبت به اظهارات ایشان داشتند. نگارنده فردای آن روز در سر مقاله‌ای تحت عنوان  "انتظار مومنین نمازگزار" نوشتم: "به نظرم خطیب محترم نماز جمعه در مخاطب شناسی خطبه‌ها دقت كافی نكرده‌اند"

امام جمعه از آنجا كه منصوب ولایت فقیه است آهنگ سخن خود را  باید از رهبری بگیرد. اگر غیر از این باشد، خطبه‌ها را در حد یك سخنرانی در یك میتینگ سیاسی فرو می‌كاهد. آهنگ سخنان آقای هاشمی در خطبه‌های 26 تیر هیچ تناسبی با مواضع رهبری و مردم نداشت.

لذا به طور طبیعی ایشان نمی‌توانست نقش یك روشنگر سیاسی و یك رجل سیاسی و مذهبی كه دغدغه وحدت مردم را داشت بازی كند. او درباره بی‌مهری عده‌ای نسبت به نتایج انتخابات كه از روز اول اعلام نتایج تا 26 تیرماه هراز چندی كه در خیابان برگزار می‌شد، واكنش منفی نشان نداد. این بی مهری شامل اركان نظام،‌ امام و انقلاب بود كه مردم و رهبری استخوان در گلو و خار در چشم این بی‌مهری‌ها را تحمل می‌كردند.

دستور شورش خیابانی و اردوكشی خیابانی در صورت عدم رای آوری كاندیدای مورد نظر بیت محترم آقای هاشمی رفسنجانی همان صبح روز رای‌گیری هنگام‌انداختن رای به صندوق‌ها صادر شد. خبری كه همه رسانه‌های دشمن آن را با آب و تاب مخابره كردند.

این نشان می‌داد كه اراده‌ای در داخل و خارج قصد تمكین رای ملت را ندارد و از راه‌های غیرقانونی و از طریقی به غیر از نهادهای فیصله بخش می‌خواهد نتایج انتخابات را روشن كند.

خطای اصلی محتوای خطبه‌های 26 تیرماه آن بود كه خطیب محترم مشكل پدیده ‌آمده را "بحران" نامید و ادعای "‌تقلب" كه رمز آشوب بود، جدی گرفت. حال آنكه بحران در ضلعی بود كه رأی مردم را برنمی‌تافت و بر طبل آشوب می‌كوبید. مردم وقتی تداوم شرارت خیابانی را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا دیدند در روز 9 دی ماه و 22 بهمن 88 با جریان فتنه مرزبندی كردند.

آقای هاشمی می‌توانست با مرزبندی با باند تبهكار موسوی و كروبی و جریان منافقین و سلطنت طلب‌ها، كفار و گروه‌های ماركسیستی كه این باند را حمایت و پشتیبانی می‌كردند، جای خود را در نمازجمعه پركند،‌ اما این اتفاق نیفتاد!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با همراهی  مردم می‌توانست خود را در كنار نهضت به تعبیر محمد هاشمی حفظ كند، ‌اما مردم جای او را خالی دیدند!

مردم كه وجود آقای هاشمی را از اركان نظام می‌دانستند، در كنار خود حس نكردند حتی او در اسفند 89 یك بار دیگر تصریح كرد؛ "همچنان به مواضع‌ام در نماز جمعه معتقدم" اگر این مواضع درست بود، تاكنون مشكل پدید آمده یا به قول آقای هاشمی "بحران" را خاتمه می‌داد.‌اما نه تنها آن مشكل حل نشد، بلكه همچنان جای آقای هاشمی را  در نماز جمعه در كنار مردم و نظام و رهبری خالی گذاشت.

نگارنده نمی‌خواهد به عقب برگردد و به بازخوانی حوادث تلخ گذشته بپردازد،‌ باید دنبال راه حل بود تا مشكل را حل كرد.

می‌خواهم بگویم در قضیه پذیرش قطعنامه 598 كه آقای هاشمی تا حد فدا كردن جان خود در پیشنهادات مطرح پیش رفته بود و ‌امام(ره) نپذیرفت و رسما مسئولیت حسن و قبح صلح را پذیرفت، در همین مسئله چرا با همان روحیه فداكاری وارد نمی‌شود.

موضوع حوادث پس از انتخابات در سال 88 موضوع یك نبرد تمام عیار برای سرنگونی نظام،‌ از طریق فعال كردن شكاف نخبگان، شكاف اقوام و مذاهب، شكاف بین رهبران انقلاب و شكاف... بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی در وسط این شكاف‌ها نشسته است، نیازی به فدا كردن جان هم ندارد. فقط بازگشت او به آهنگ رهبری و مردم و تشویق به بازگشت كسانی كه به هر دلیل با انقلاب و نظام فاصله گرفته‌اند، 80 درصد توطئه فعال كردن شكاف‌ها را خنثی می‌كند.

در این صورت است كه  جای خالی او در نمازجمعه پر می‌شود و دوباره مردم صدای انقلاب، امام و رهبری را از زبان او می‌شنوند و عاشقانه مثل دوران خطبه‌های قبل از 26 تیرماه 88 گرد او جمع خواهند شد و به این غیبت دوساله پایان داده می‌شود.

موضوع جنگ نرم، سربازگیری از حریف است. انقلاب،‌ مردم و رهبری 2 سال است یكی از فداكارترین سربازان خود را در كنار خود نمی‌بیند.

به طوری كه دو سال است سنگر نماز جمعه از وجود او خالی است، پر كردن این سنگر با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در كنار رهبری معظم انقلاب امكان پذیر است. آیا آقای هاشمی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟»

نقد محمد كاظم انبارلویی بر اظهارات محمد هاشمی
اگر آهنگ سخن امام‌جمعه منطبق با رهبری نباشد، یك میتینگ سیاسی است/ هاشمی هنوز در وسط شكاف‌های فتنه 88 نشسته
 

دو روز پیش اظهاراتی از محمد هاشمی در سالروز نمازجمعه 26 تیر 88 حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شد كه وی با دفاع از برادر خود از جای خالی وی در نمازجمعه تهران سخن گفته و او را از اركان نظام خوانده بود كه انقلاب بدون او یك رؤیای محال است.

به گزارش رجانیوز، این اظهارات در حالی مطرح شد كه نمازجمعه 26 تیر 88 به‌جای آنكه محور وحدت مؤمنین باشد، به محل نزاع جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل شد. فتنه‌گرانی كه در كنار سران داخلی خود؛ موسوی و كروبی با فراخوان ضد انقلاب به این نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌های خطیب جمعه امیدوار بودند.

البته آقای هاشمی خطیب آن روز جمعه تهران نیز امید آن‌ها را ناامید نكرد و در روزی كه بخش عمده‌ای نمازگزاران متدین پس از خطبه‌ها یا نماز خود را فرادی خواندند و یا اعاده كردند و در مقابل جمعی از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با كفش نماز خواندند، برای حل آنچه كه او نام بحران را بر آن گذاشته بود، پیشنهادهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی و امكان حضور یافتن معترضان در صداوسیما و بیان اعتراض‌های خود را مطرح كرد.

در عین حال، محمد كاظم انبارلویی در نوشته‌ای به اظهارات محمد هاشمی واكنش نشان داده و علت محروم ماندن آقای هاشمی از حضور در نمازجمعه تهران را بررسی كرده است:

«دیروز برخی از روزنامه‌های دوم خردادی به واكاوی غیبت دو ساله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از منصب نمازجمعه تهران پرداختند.

مصاحبه آقای محمد هاشمی زینت بخش این واكاوی‌ها بود.

محمد هاشمی در تجلیل از برادر بزرگوارشان گفت كه "جای هاشمی در نماز جمعه تهران خالی است. هاشمی در این 50 سال كه با نهضت همراه است هیچ گاه یك لحظه از نهضت قهر نكرده است. هاشمی از اركان نظام است. انقلاب بدون هاشمی رویای محالی است." (روزنامه آرمان 27/4/90 ص 2)

26 تیرماه سال 88 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آخرین خطبه‌های نماز جمعه خود را خواند و از آن پس توفیق نیافت در نماز جمعه حضور یابد. حسب روایات نماز جمعه از مناصبی است كه به‌امام مسلمین اختصاص دارد.

نمازجمعه پایگاهی برای روشنگری، وحدت و انسجام جامعه است.

امام جمعه نباید وامدار گروه، جناح یا حزب خاصی باشد چرا كه از منصب حقیقی خود فاصله می‌گیرد.

خطبه‌های روز 26 تیر ماه آیت‌الله هاشمی نتوانست مومنینی را كه در صف اول و نیز محوطه دانشگاه تهران حضور یافته بودند اقناع كند. چرا كه بر حسب تصویری كه از آن روز داریم اكثر نمازگزاران نماز خود را اعاده كردند. حتی كسانی كه با فراخوان ماهواره‌ها آمده بودند، اغلب نماز نخواندند و رفتند و واكنش منفی نسبت به اظهارات ایشان داشتند. نگارنده فردای آن روز در سر مقاله‌ای تحت عنوان  "انتظار مومنین نمازگزار" نوشتم: "به نظرم خطیب محترم نماز جمعه در مخاطب شناسی خطبه‌ها دقت كافی نكرده‌اند"

امام جمعه از آنجا كه منصوب ولایت فقیه است آهنگ سخن خود را  باید از رهبری بگیرد. اگر غیر از این باشد، خطبه‌ها را در حد یك سخنرانی در یك میتینگ سیاسی فرو می‌كاهد. آهنگ سخنان آقای هاشمی در خطبه‌های 26 تیر هیچ تناسبی با مواضع رهبری و مردم نداشت.

لذا به طور طبیعی ایشان نمی‌توانست نقش یك روشنگر سیاسی و یك رجل سیاسی و مذهبی كه دغدغه وحدت مردم را داشت بازی كند. او درباره بی‌مهری عده‌ای نسبت به نتایج انتخابات كه از روز اول اعلام نتایج تا 26 تیرماه هراز چندی كه در خیابان برگزار می‌شد، واكنش منفی نشان نداد. این بی مهری شامل اركان نظام،‌ امام و انقلاب بود كه مردم و رهبری استخوان در گلو و خار در چشم این بی‌مهری‌ها را تحمل می‌كردند.

دستور شورش خیابانی و اردوكشی خیابانی در صورت عدم رای آوری كاندیدای مورد نظر بیت محترم آقای هاشمی رفسنجانی همان صبح روز رای‌گیری هنگام‌انداختن رای به صندوق‌ها صادر شد. خبری كه همه رسانه‌های دشمن آن را با آب و تاب مخابره كردند.

این نشان می‌داد كه اراده‌ای در داخل و خارج قصد تمكین رای ملت را ندارد و از راه‌های غیرقانونی و از طریقی به غیر از نهادهای فیصله بخش می‌خواهد نتایج انتخابات را روشن كند.

خطای اصلی محتوای خطبه‌های 26 تیرماه آن بود كه خطیب محترم مشكل پدیده ‌آمده را "بحران" نامید و ادعای "‌تقلب" كه رمز آشوب بود، جدی گرفت. حال آنكه بحران در ضلعی بود كه رأی مردم را برنمی‌تافت و بر طبل آشوب می‌كوبید. مردم وقتی تداوم شرارت خیابانی را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا دیدند در روز 9 دی ماه و 22 بهمن 88 با جریان فتنه مرزبندی كردند.

آقای هاشمی می‌توانست با مرزبندی با باند تبهكار موسوی و كروبی و جریان منافقین و سلطنت طلب‌ها، كفار و گروه‌های ماركسیستی كه این باند را حمایت و پشتیبانی می‌كردند، جای خود را در نمازجمعه پركند،‌ اما این اتفاق نیفتاد!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با همراهی  مردم می‌توانست خود را در كنار نهضت به تعبیر محمد هاشمی حفظ كند، ‌اما مردم جای او را خالی دیدند!

مردم كه وجود آقای هاشمی را از اركان نظام می‌دانستند، در كنار خود حس نكردند حتی او در اسفند 89 یك بار دیگر تصریح كرد؛ "همچنان به مواضع‌ام در نماز جمعه معتقدم" اگر این مواضع درست بود، تاكنون مشكل پدید آمده یا به قول آقای هاشمی "بحران" را خاتمه می‌داد.‌اما نه تنها آن مشكل حل نشد، بلكه همچنان جای آقای هاشمی را  در نماز جمعه در كنار مردم و نظام و رهبری خالی گذاشت.

نگارنده نمی‌خواهد به عقب برگردد و به بازخوانی حوادث تلخ گذشته بپردازد،‌ باید دنبال راه حل بود تا مشكل را حل كرد.

می‌خواهم بگویم در قضیه پذیرش قطعنامه 598 كه آقای هاشمی تا حد فدا كردن جان خود در پیشنهادات مطرح پیش رفته بود و ‌امام(ره) نپذیرفت و رسما مسئولیت حسن و قبح صلح را پذیرفت، در همین مسئله چرا با همان روحیه فداكاری وارد نمی‌شود.

موضوع حوادث پس از انتخابات در سال 88 موضوع یك نبرد تمام عیار برای سرنگونی نظام،‌ از طریق فعال كردن شكاف نخبگان، شكاف اقوام و مذاهب، شكاف بین رهبران انقلاب و شكاف... بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی در وسط این شكاف‌ها نشسته است، نیازی به فدا كردن جان هم ندارد. فقط بازگشت او به آهنگ رهبری و مردم و تشویق به بازگشت كسانی كه به هر دلیل با انقلاب و نظام فاصله گرفته‌اند، 80 درصد توطئه فعال كردن شكاف‌ها را خنثی می‌كند.

در این صورت است كه  جای خالی او در نمازجمعه پر می‌شود و دوباره مردم صدای انقلاب، امام و رهبری را از زبان او می‌شنوند و عاشقانه مثل دوران خطبه‌های قبل از 26 تیرماه 88 گرد او جمع خواهند شد و به این غیبت دوساله پایان داده می‌شود.

موضوع جنگ نرم، سربازگیری از حریف است. انقلاب،‌ مردم و رهبری 2 سال است یكی از فداكارترین سربازان خود را در كنار خود نمی‌بیند.

به طوری كه دو سال است سنگر نماز جمعه از وجود او خالی است، پر كردن این سنگر با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در كنار رهبری معظم انقلاب امكان پذیر است. آیا آقای هاشمی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟»

نقد محمد كاظم انبارلویی بر اظهارات محمد هاشمی
اگر آهنگ سخن امام‌جمعه منطبق با رهبری نباشد، یك میتینگ سیاسی است/ هاشمی هنوز در وسط شكاف‌های فتنه 88 نشسته
 

دو روز پیش اظهاراتی از محمد هاشمی در سالروز نمازجمعه 26 تیر 88 حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شد كه وی با دفاع از برادر خود از جای خالی وی در نمازجمعه تهران سخن گفته و او را از اركان نظام خوانده بود كه انقلاب بدون او یك رؤیای محال است.

به گزارش رجانیوز، این اظهارات در حالی مطرح شد كه نمازجمعه 26 تیر 88 به‌جای آنكه محور وحدت مؤمنین باشد، به محل نزاع جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل ش

محسن محسنی بازدید : 243 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
وقتی نوری‌زاده با دروغ‌هایش امریكایی‌ها را هم سر كار می‌گذارد
 

 

بر اساس یك سند منتشر شده در پایگاه اینترنتی ویكی‌لیكس، علیرضا نوری‌زاده كه در شبكه صدای امریكا از او به‌عنوان كارشناس یاد می‌شود اما حتی بینندگان شبكه‌های ماهواره‌ای نیز او را به دروغ‌گویی و آسمان و ریسمان بافتن می‌شناسند، با ناظر امور ایران در سفارت امریكا در لندن گفت‌وگو كرده و با داستان‌هایش امریكایی‌ها را هم سر كار گذاشته است.

 

به گزارش رجانیوز، تاریخ این سند 13 اسفند 87 (03/03/2009) یعنی حدود سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم است و نوری‌زاده در ملاقات با ناظر امور ایران در سفارت آمریکا در لندن (London Iran Watcher) ادعای خنده‌داری را مطرح كرده و گفته است كه "هرچند احمدی نژاد شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات دارد اما آیت‌الله خامنه‌ای در حال بررسی کاندیداتوری سرلشکر "رحیم صفوی" است تا فرمانده سابق سپاه به عنوان کاندیدای ارجح ایشان در انتخابات خردادماه شرکت کند."

 

وی مدعی است که این اطلاعات را از یک منبع ناشناس در دفتر رهبری دریافت کرده است. این عنصر شبکه‌های ضدانقلاب افزوده است: "آیت‌الله خامنه‌ای به اشخاص معدودی خارج از بیت یا ستاد شخصی خود اعتماد دارد و در حال حاضر خبر بررسی رحیم صفوی توسط ایشان به خارج از بیت رهبری درز نکرده است."

 

نوری‌زاده همچنین به نقل از همان منبع ادعایی بی‌نام و نشان در مورد "علی اکبر ولایتی" نیز ادعا کرده كه "ولایتی به عنوان مشاور امور خارجی آیت‌الله خامنه‌ای همچنان مورد اعتماد ایشان است و نقش کلیدی در هرگونه تماس احتمالی با آمریکا ایفا خواهد کرد اما اکنون به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مورد حمایت رهبری ایران قرار ندارد."

 

این سند می‌افزاید: "نوری‌زاده با وجود ادعاهای خود همچنان معتقد است که احمدی نژاد از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. نوری‌زاده، قدرت احمدی نژاد در انتخابات را وابسته به چند عامل از جمله کنترل پروسه رأی‌گیری، محبوبیت او در نحوه برخورد با موضوع هسته‎ای و چهره پوپولیستی رئیس جمهور دانسته است."

 

ادعای نوری‌زاده در مورد حمایت از كاندیداتوری سردار صفوی آن‌هم به نقل از منابع بی‌نام و نشان در حالی است كه اصولاً‌ امورات فردی مانند وی از همین داستان‌سرایی‌ها می‌گذرد و ظاهراً افرادی نیز از داخل ایران با ادعای ارتباط با محافل تصمیم‌گیر در نظام، وی را سر كار گذاشته و او را كاملاً‌ بی‌اعتبار كرده‌اند.

 

افشای ماجرای نفوذ مدحی در پروژه "دولت در تبعید" نیز نشان می‌دهد كه نوری‌زاده و افرادی مانند او برای اینكه تاریخ مصرف‌شان نزد غربی‌ها تمام نشود، به‌سرعت فریب می‌خورند و علاوه بر داستان‌هایی كه مجبورند به‌طور روزانه از اخبار محرمانه داخل ایران بسازند و در شبكه‌های ضد انقلاب و جلسات خصوصی ارائه كنند، برای پر كردن خلأ ارتباطی خود با منابع داخل مطلع ایران، به‌سادگی فریب می‌خوردند.

 

اما نكته جالب‌تر در این میان، عقب‌ماندگی سیستم‌های جاسوسی امریكا از تحلیل تحولات ایران و دست به دامن شدن آن‌ها به افرادی مانند نوری‌زاده است كه بینندگان شبكه‌های ماهواره‌ای در ایران نیز او را جدی نمی‌گیرند.

 ملت يه سؤال: نوري زاده از ژيلت استفاده ميكنه يا از مستحبي يا از تيغ يا از باله آ برام جالبه نخندين ميخوام بدونم چيكار ميكنه اينقدر صافو صيفو صفا داده هست قديما گمونم مرد ميدون بوده ها....

محسن محسنی بازدید : 242 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
حمایت غرب از اصلاحات

یکی از اعضاءگروهک ضد انقلابی مشروطه خواهان : تقویت آقای خاتمی ! و جناح او باعث تضعیف جناح راست و رهبری و حزب الله شده است و زمینه را برای حذف ولایت فقیه آماده میکند ! و هرگونه ارتباط و حضور آمریکا در ایران باعث سقوط رژیم جمهوری اسلامی خواهد شد و بر این اساس باید از تز گفتگوی تمدن های آقای خاتمی حمایت کرد

رادیو امریکا دی ماه 77
محسن محسنی بازدید : 220 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
یك استاد دانشگاه گفت: وقتی زن مسلمانی كه بازیگر نیز هست به عنوان دستاویز و تبلیغ قرار می‌گیرد و از تصاویر وی استفاده ابزاری می‌شود، به دین و شریعت آنها توهین می‌شود.

 

A1104170.jpg


معصومه ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص استفاده تبلیغاتی از تصاویر زنان در مجلات و تبدیل شدن این تصاویر به الگوهای نادرست برای جوانان اظهار داشت: از قبل از انقلاب اسلامی از تصاویر زنان بازیگر، كودكان و حتی مردان برای تبلیغات در مجلات و مطبوعات استفاده می‌شده است.

وی ادامه داد: استفاده از تصاویر زنان بازیگر در مجلات از لحاظ پوشش ظاهری می‌تواند برای جوانان به الگو تبدیل شود و گاهی همین جوانان برای پی بردن به محتوای تصاویری كه بر روی مجله چاپ می‌شود به خواندن این مجلات ترغیب می‌شوند.

ذبیحی عنوان كرد: جوانانی كه تصاویر زنان بازیگر را بر روی مجلات مشاهده می‌كنند، علاقه‌مند هستند كه با تیپ فكری این افراد آشنا شده تا خود را به همان شكل بازیگران در بیاورند.

* افراط استفاده از تصاویر زنان بازیگر در مجلات در سال‌های اخیر
-------------------------------------------------------------------------------

این استاد دانشگاه گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر در موضوع استفاده از تصاویر زنان بازیگر در مجلات افراط شده است و نه فقط در ایران بلكه در دنیا نیز عكس زنان بازیگری كه مایلند تمام توجهات به سوی آنها جلب شود، بر روی مجلات چاپ می‌شود.

وی افزود: بنده زمانی مجله‌ای را منتشر می‌كردم و تصویر زنی كه هنرپیشه هندی بود را روی مجله چاپ كردیم؛ وزارت ارشاد بنده را خواست كه چرا عكس این خانم را چاپ كرده‌ای بنده هم به مسئولان وزارت ارشاد گفتم كه پوشش این هنرپیشه هندی خیلی بهتر از هنرپیشه‌های ایرانی است.

ذبیحی بیان كرد: وقتی زن مسلمانی كه بازیگر نیز هست به عنوان دستاویز و تبلیغ قرار می‌گیرد، توهینی به دین و شریعت آنها می‌شود ولی برای زن غیر مسلمان خیلی هم مهم نیست كه از وی استفاده تبلیغی شود.

ذبیحی خاطر نشان كرد: بازیگران ایران نه تنها در روزنامه‌ها بلكه در خود صدا و سیما نیز الگوی نامناسبی هستند ضمن اینكه جوانان جامعه ما مطلق بازیگران را الگو قرار نمی‌دهد بلكه علاوه بر الگوگیری از بازیگران از الگوهای دیگری نیز استفاده می‌كنند.

محسن محسنی بازدید : 264 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
3مرداد 43 سالروزتصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس سنا



در تاریخ ایران حق قضاوت کنسولی یا کاپیتولاسیون چند بار به بیگانگان اعطا شده است . شاه سلطان حسین صفوی و فتحعلیشاه (پس از شکست در جنگ ترکمانچای) ، از این امتیاز برای حفظ تاج و تخت خود استفاده نمودند تا از اشغال پایتخت توسط بیگانگان جلوگیری کنند.
با این حال این عمل به قدری در نظر مردم قبیح جلوه میکرد که این پادشاهان به عنوان خائنین به ایران در تاریخ ثبت شده اند. اما باید گفت مفتضحانه‌ترین تصویب لایحه کاپیتولاسیون در زمان محمدرضاشاه رخ داد که در مجلس و آن هم در زمانی اعطا می‌گردید که اکثر مردم بیدار شده‌ بودند. سردمداران مملکت در ازای دریافت دویست‌میلیون‌دلار وام مرتکب چنین خیانتی ‌شدند. درواقع شاه در مقام شخص اول کشور درحالی این ننگ را احیا می‌کرد که چندی قبل لغو شده بود . با سفر شاه به امریکا در تیرماه 1343 و مذاکراتی که صورت گرفت، امریکا اعطای کمکهای نظامی را به وضع مقرراتی در زمینه مسائل قضایی منوط کرد. شاه برای دریافت دویست‌میلیون‌دلار کمک نظامی، به امریکا قول مساعد داد. پس از بازگشت شاه از امریکا، لایحه کاپیتولاسیون در مجلس سنا طرح گردید .در سوم مرداد 1343 مجلس سنا جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داد تا به بررسی لایحه چندفوریتی بپردازد. این جلسه از صبح تا نیمه‌شب ادامه داشت و سرانجام در نیمه‌شب لایحه کاپیتولاسیون مطرح گردید. حسنعلی منصور نخست وزیر وقت ، برای طرح لایحه تقاضای فوریت کرد. مجلس سنا وارد شور گردید و جلسه سرانجام ساعت دوازده شب خاتمه یافت. در این جلسه، عده‌ای از سناتورها ناراضی بودند ولی نمی‌توانستند نارضایتی خود را ابراز نمایند. پس از این ، لایحه در تاریخ بیست‌ویکم مهرماه 1343 در مجلس شورای ملی نیز مطرح شد و در غیاب رئیس مجلس و 25 تن از نمایندگان به تصویب رسید . لایحه مزبور با هفتادوچهار رای موافق و شصت‌ویک رای مخالف تصویب گردید. لایحه کاپیتولاسیون سرانجام سه‌ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تصویب شورای انقلاب و دولت موقت، لغو گردید.

محسن محسنی بازدید : 263 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
گفتم: خسته‌ام 2.gif
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
 
 

گفتم: هیشكی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره 17.gif
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه

.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

 

 

گفتم: غیر از تو كسی رو ندارم 63.gif
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیك‌تریم (ق/16) ::.

 

 

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش كردی! 29.gif
گفتی:
فاذكرونی اذكركم
.:: منو یاد كنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

 

 

گفتم: تا كی باید صبر كرد؟ 7.gif
گفتی: و ما یدریك لعل الساعة تكون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیك باشه (احزاب/63) ::.

 

 

گفتم: تو بزرگی و نزدیكت برای منِ كوچیك خیلی دوره! تا اون موقع چیكار كنم؟106.gif
گفتی: واتبع ما یوحی الیك واصبر حتی یحكم الله
.:: كارایی كه بهت گفتم انجام بده و صبر كن تا خدا خودش حكم كنه (یونس/109) ::.

 

 

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم كوچیك... یه اشاره‌ كنی تمومه! 23.gif
گفتی:
عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لكم
.:: شاید چیزی كه تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

 

 

گفتم: انا عبدك الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟ 12.gif
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

 

 

گفتم: دلم گرفته46.gif
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلك فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش كردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

 

 

گفتم: اصلا بی‌خیال! توكلت علی الله 5.gif
گفتی: ان الله یحب المتوكلین
.:: خدا اونایی رو كه توكل می‌كنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

 

 

گفتم: خیلی چاكریم! 8.gif
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع كن! یادت باشه كه:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌كنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌كنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌كنن (حج/11)

گفتم: خسته‌ام 2.gif
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
 
 

گفتم: هیشكی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره 17.gif
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه

.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

 

 

گفتم: غیر از تو كسی رو ندارم 63.gif
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیك‌تریم (ق/16) ::.

 

 

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش كردی! 29.gif
گفتی:
فاذكرونی اذكركم
.:: منو یاد كنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

 

 

گفتم: تا كی باید صبر كرد؟ 7.gif
گفتی: و ما یدریك لعل الساعة تكون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیك باشه (احزاب/63) ::.

 

 

گفتم: تو بزرگی و نزدیكت برای منِ كوچیك خیلی دوره! تا اون موقع چیكار كنم؟106.gif
گفتی: واتبع ما یوحی الیك واصبر حتی یحكم الله
.:: كارایی كه بهت گفتم انجام بده و صبر كن تا خدا خودش حكم كنه (یونس/109) ::.

 

 

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم كوچیك... یه اشاره‌ كنی تمومه! 23.gif
گفتی:
عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لكم
.:: شاید چیزی كه تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

 

 

گفتم: انا عبدك الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟ 12.gif
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

 

 

گفتم: دلم گرفته46.gif
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلك فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش كردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

 

 

گفتم: اصلا بی‌خیال! توكلت علی الله 5.gif
گفتی: ان الله یحب المتوكلین
.:: خدا اونایی رو كه توكل می‌كنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

 

 

گفتم: خیلی چاكریم! 8.gif
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع كن! یادت باشه كه:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌كنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌كنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌كنن (حج/11)

گفتم: خسته‌ام 2.gif
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
 
 

گفتم: هیشكی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره 17.gif
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه

.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

 

 

گفتم: غیر از تو كسی رو ندارم 63.gif
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیك‌تریم (ق/16) ::.

 

 

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش كردی! 29.gif
گفتی:
فاذكرونی اذكركم
.:: منو یاد كنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

 

 

گفتم: تا كی باید صبر كرد؟ 7.gif
گفتی: و ما یدریك لعل الساعة تكون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیك باشه (احزاب/63) ::.

 

 

گفتم: تو بزرگی و نزدیكت برای منِ كوچیك خیلی دوره! تا اون موقع چیكار كنم؟106.gif
گفتی: واتبع ما یوحی الیك واصبر حتی یحكم الله
.:: كارایی كه بهت گفتم انجام بده و صبر كن تا خدا خودش حكم كنه (یونس/109) ::.

 

 

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم كوچیك... یه اشاره‌ كنی تمومه! 23.gif
گفتی:
عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لكم
.:: شاید چیزی كه تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

 

 

گفتم: انا عبدك الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟ 12.gif
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

 

 

گفتم: دلم گرفته46.gif
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلك فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش كردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

 

 

گفتم: اصلا بی‌خیال! توكلت علی الله 5.gif
گفتی: ان الله یحب المتوكلین
.:: خدا اونایی رو كه توكل می‌كنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

 

 

گفتم: خیلی چاكریم! 8.gif
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع كن! یادت باشه كه:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌كنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌كنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌كنن (حج/11)

گفتم: خسته‌ام 2.gif
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
 
 

گفتم: هیشكی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره 17.gif
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه

.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

 

 

گفتم: غیر از تو كسی رو ندارم 63.gif
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیك‌تریم (ق/16) ::.

 

 

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش كردی! 29.gif
گفتی:
فاذكرونی اذكركم
.:: منو یاد كنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

 

 

گفتم: تا كی باید صبر كرد؟ 7.gif
گفتی: و ما یدریك لعل الساعة تكون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیك باشه (احزاب/63) ::.

 

 

گفتم: تو بزرگی و نزدیكت برای منِ كوچیك خیلی دوره! تا اون موقع چیكار كنم؟106.gif
گفتی: واتبع ما یوحی الیك واصبر حتی یحكم الله
.:: كارایی كه بهت گفتم انجام بده و صبر كن تا خدا خودش حكم كنه (یونس/109) ::.

 

 

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم كوچیك... یه اشاره‌ كنی تمومه! 23.gif
گفتی:
عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لكم
.:: شاید چیزی كه تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

 

 

گفتم: انا عبدك الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟ 12.gif
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

 

 

گفتم: دلم گرفته46.gif
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلك فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش كردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

 

 

گفتم: اصلا بی‌خیال! توكلت علی الله 5.gif
گفتی: ان الله یحب المتوكلین
.:: خدا اونایی رو كه توكل می‌كنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

 

 

گفتم: خیلی چاكریم! 8.gif
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع كن! یادت باشه كه:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌كنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌كنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌كنن (حج/11)

گفتم: خسته‌ام 2.gif
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
 
 

گفتم: هیشكی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره 17.gif
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه

.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

 

 

گفتم: غیر از تو كسی رو ندارم 63.gif
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیك‌تریم (ق/16) ::.

 

 

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش كردی! 29.gif
گفتی:
فاذكرونی اذكركم
.:: منو یاد كنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

 

 

گفتم: تا كی باید صبر كرد؟ 7.gif
گفتی: و ما یدریك لعل الساعة تكون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیك باشه (احزاب/63) ::.

 

 

گفتم: تو بزرگی و نزدیكت برای منِ كوچیك خیلی دوره! تا اون موقع چیكار كنم؟106.gif
گفتی: واتبع ما یوحی الیك واصبر حتی یحكم الله
.:: كارایی كه بهت گفتم انجام بده و صبر كن تا خدا خودش حكم كنه (یونس/109) ::.

 

 

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم كوچیك... یه اشاره‌ كنی تمومه! 23.gif
گفتی:
عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لكم
.:: شاید چیزی كه تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

 

 

گفتم: انا عبدك الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟ 12.gif
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

 

 

گفتم: دلم گرفته46.gif
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلك فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش كردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

 

 

گفتم: اصلا بی‌خیال! توكلت علی الله 5.gif
گفتی: ان الله یحب المتوكلین
.:: خدا اونایی رو كه توكل می‌كنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

 

 

گفتم: خیلی چاكریم! 8.gif
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع كن! یادت باشه كه:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌كنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌كنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌كنن (حج/11)

گفتم: خسته‌ام 2.gif
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
 
 

گفتم: هیشكی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره 17.gif
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه

.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

 

 

گفتم: غیر از تو كسی رو ندارم 63.gif
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیك‌تریم (ق/16) ::.

 

 

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش كردی! 29.gif
گفتی:
فاذكرونی اذكركم
.:: منو یاد كنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

 

 

گفتم: تا كی باید صبر كرد؟ 7.gif
گفتی: و ما یدریك لعل الساعة تكون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیك باشه (احزاب/63) ::.

 

 

گفتم: تو بزرگی و نزدیكت برای منِ كوچیك خیلی دوره! تا اون موقع چیكار كنم؟106.gif
گفتی: واتبع ما یوحی الیك واصبر حتی یحكم الله
.:: كارایی كه بهت گفتم انجام بده و صبر كن تا خدا خودش حكم كنه (یونس/109) ::.

 

 

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم كوچیك... یه اشاره‌ كنی تمومه! 23.gif
گفتی:
عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لكم
.:: شاید چیزی كه تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

 

 

گفتم: انا عبدك الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟ 12.gif
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

 

 

گفتم: دلم گرفته46.gif
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلك فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش كردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

 

 

گفتم: اصلا بی‌خیال! توكلت علی الله 5.gif
گفتی: ان الله یحب المتوكلین
.:: خدا اونایی رو كه توكل می‌كنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

 

 

گفتم: خیلی چاكریم! 8.gif
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع كن! یادت باشه كه:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌كنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌كنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌كنن (حج/11)

محسن محسنی بازدید : 266 دوشنبه 13 تیر 1390 نظرات (1)

تصاویر مستهجن و بی‌حجاب درواحد دیگری ازدانشگاه آزاد

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از درج خبری در مورد قرار گرفتن عکس های بی حجاب در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد که با انکار مسئولین این دانشگاه مواجه شد و خبر و تکذیبیه آن در "خبرنامه دانشجویان ایران" نیز درج شد، این بار یکی دیگر از واحدهای دانشگاه آزاد تصاویری گرافیکی مستهجن را در ملأ عام قرار داده است.به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روز قبل خبری در سایت های خبری انعکاس پیدا کرد که از در معرض عموم قرار دادن عکس های بی حجاب دانشجویان رشته گرافیک دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد قم خبر می داد. این مساله گرچه از سوی روابط عمومی دانشگاه آزاد قم انکار شد و برخی توضیحات در خصوص آن ارائه گردید اما در هر صورت نمی توان روند رو به گسترش بی حیایی در عرصه دانشگاهی را کتمان نمود.اما ظاهرا بنا نیست تکرار جنین ماجراهایی در واحدهای دانشگاه آزاد در کشور، به اتمام برسد. این بار دانشگاه آزاد شیراز، محلی شد برای نمایشگاهی که در نوع خود کم نظیر است.


وبلاگ حزب الله شیراز نوشت: قضیه از این قرار است که جمعی از دانشجویان هنر دانشکده معماری دانشگاه آزاد شیراز طی اقدامی عجیب، نمایشگاهی را برپا کرده و تصاویری از دختران بدحجاب و مستهجن را که خود نقاشی کرده بودند در معرض عموم قرار دادند.

Persianv.com At site


جالب این جاست که زمانی که معاون فرهنگی دانشکده به چنین نمایشگاهی اعتراض می کند، از سوی برخی دانشجویان تحقیر می شود و مورد تمسخر واقع می شود! استاد مربوطه نیز در جواب از این می گوید که بنا بر این درس دانشجویان باید بتوانند آناتومی هر عضو از بدن را بکشند و هیچ ایرادی ندارد که حتی قسمت های ... نیز کشیده شود.

گفتنی است رئیس دانشکده چند روز قبل از این ماجرا گفته بود که اگر چنین نمایشگاهی برگزار شود، محاسنم را خواهم تراشید!

Persianv.com At site


اعتراضات دانشجویی در مخالفت با چنین نمایشگاهی در حال شدت گرفتن است.پیشاپیش از مردم متدین شیراز از انتشار تصاویر زیر پوزش می طلبیم.

Persianv.com At site


در پی درج گزارشی از بدحجابی تاسف‌بار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز روابط عمومی این دانشگاه مسئولیت این مسائل را بر عهده صادركنندگان مجوز اعلام كرد.



در توضیحات روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به خبرگزاری فارس آمده است: این دانشگاه درخواستی در مورد برگزاری نمایشگاه نقاشی دانشجویان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته است.

این روابط عمومی همچنین اعلام كرده است كه، توسط شورای فرهنگی دانشگاه كه مرجع صدور این گونه مجوزها است در مورد برگزاری این نمایشگاه مجوزی صادر نشده است.

در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: مسئولیت برگزاری این نمایشگاه و مسائل پیرامونی آن برعهده صادركنندگان مجوز و برگزاركنندگان آن است.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با تكذیب اظهارات مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس كه در مقام قضاوت نشسته و دانشگاه را محكوم به خطاكاری كرده، اعلام كرده است: مجوز این نمایشگاه را اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس صادر كرده و این نمایشگاه در فضایی زیر پوشش آن اداره برگزار شده و تاكنون نیز این دانشگاه نمایشگاهی در مورد نقاشی در هیچ نگارخانه‌ای برگزار نكرده است.

محسن محسنی بازدید : 252 سه شنبه 07 تیر 1390 نظرات (1)

سلام امیدوارم برام دعا کنید

یه بنده خدایی برام کامنت گذراشته بود گفته بود تو خیلی اینوری هستی اینم نظرشونه :

سلام
کسی که می خواهد نظر سنجی کنه یا رفراندم بذاره باید بی طرف باشه ومطالب نظر سنجیش هم بر ضد موضوع ی که برا نظر سنجی هست باشه شما نظر سنجی گذاشتی ولی همه بر ضد موضوعه مرتبطه حالا من بخوام بگم نه باید کدام گزینه رو انتخاب کنم
یه کم در مورد ش فکر کنید
شاید حق با اونا باشد شایدم نباشه طبق نظر شخصی خودت نظرسنجی تو وباگت نذار عمومی باش
البنته گناهی ندارین نمی شناسمت ولی به نظر میاد خیلی خیلی طرفدار مملکتی
وای شما طرفداران مملکت یه کم انتقاد پذیر باشین امیدوارم بهش فکر کنین ونظر سنجیتونو اطلاح کنین
بازم میام
مرسی بای.

با اجازه یه شوخی بکنم باش؟

خب کجا بودیم؟

آها خب عزیزدلم مگه من چی نوشتم من نوشتم که مشت اکبر کوسه ست مگه نیست حالا یا شما با کوسه بودن ایشون مشکل دارین نمیدونم یا ...

هر چی فکر کردم دیدم همین یه ایراد به نظرسنجی ام هست جون شما نباشه جون خودمم نباشه جون مشایی و دوستانش ... این نظر سنجی مربوط به این طرف آبه پس مربوط به قول خودمون اینوریاست پس نمیشه بی طرف بازی درآورد مگه میشه؟ آی قربون زبونت نه نمیشه خب منم به نتیجه نظرسنجی ام دارم میرسم بعدشم من قصدم این بود که نظرای بیشتر این وریارو بشنوم البته ببخشید همش میگم اینوری اونوریا تقصیر خودتونه با خودمون، خودمون سرزبونا انداختیم و گرنه ما همه یکی هستیم و بودیم

خب بازم یاد گلتون نرها برام جون خودم دعا کنید وای اگه قبول بشم همون رشته که میخوام به خدا هر روز اولین نفری که میاد دیدن وبلاگم تا حدود ده نفرو یه مهمونی مشتی یا یه شیرینی مشتی براشون میگیرم تا سه روز نه تا پنچ روز به نیت عزیزان خدا حالا اون مردی خودتونه که بگین کی زودتر اومده من تا بیشتر ده نفر پولم نمیکشه

خب موقع رفتنه حلالم کنید برامم دعا کنید یا زهرای اطهر به امید ظهور عشقمون مهدی و کور کردن چشم دیگه شیطون به کوری چشم ماسون ها و فراماسون ها فی امان الله 

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سلام هموطن

    آمار سایت
  • کل مطالب : 180
  • کل نظرات : 67
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 235
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 619
  • بازدید ماه : 976
  • بازدید سال : 2,387
  • بازدید کلی : 66,633